arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۳۵۹۸
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۹ - ۰۹ آبان ۱۳۹۴

آمار متناقض بلومبرگ از تولید اوپک در ماه اکتبر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پایگاه خبری بلومبرگ در آمار متناقضی نسبت به رویترز اعلام کرد که تولید نفت اوپک در ماه اکتبر افزایش یافته است.

بررسی‌های بلومبرگ از شرکتهای نفتی، تولیدکنندکان و تحلیلگران حاکی از اینست که تولید نفت سازمان کشورهای صادرکننده نفت در ماه اکتبر نسبت به ماه قبل تر 74 هزار بشکه در روز افزایش یافته است.

مجموع تولید نفت اوپک در ماه گذشته نیز به دلیل تغییرات تولید نفت عراق، اکوادور و امارات با 89 هزار بشکه افزایش به 32 میلیون و 137 هزار بشکه در روز رسید.

اوپک برای بیرون راندن تولیدکنندگان پرهزینه از بازار استراتژی حفظ تولید را دنبال می‌کند. این گروه 12 عضوی در پنجم ژوئن توافق کردند که سقف تولید جمعی 30 میلیون بشکه ای خود را که البته از ژوئن 2014 بالاتر از آن تولید کرده حفظ کند.

جان‌ کیلداف تحلیلگر حوزه مسائل انرژی در نیویورک گفت: این اطلاعات نشان میدهد که مبارزه برای سهم بازار تمامی ندارد. یک عدم هماهنگی و عدم همکاری کامل میان اعضای گروه اوپک وجود دارد.

عربستان بزرگترین تولیدکننده اوپک تولید خود را در ماه اکتبر با روزانه 80 هزار بشکه افزایش به 10 میلیون و 380 هزار بشکه در روز رساند. تقاضای برای بشکه های نفت عربستان افزایش یافته چرا که قیمت‌های پایین به جذب مشتریان منجر شده و فعالیت در پالایشگاههای این کشور بالا گرفته است.

تولید نفت لیبی نیز این ماه روزانه 80 هزار بشکه افزایش یافته و به 430 هزار بشکه رسید. تولید نفت کنونی این کشور حدود یک چهارم تولید این کشور قبل از سرنگونی معمر قذافی در سال 2011 است.

کویت چهارمین تولیدکننده بزرگ اوپک نیز در اکتبر بزرگترین کاهش ماهانه تولید نفت خود را تجربه کرد و تولید خود را با روزانه 120 هزار بشکه کاهش به دو میلیون و 820 هزار بشکه در روز رساند.

به گزارش بلومبرگ تولید نفت ایران در این ماه روزانه با 100 هزار بشکه کاهش به دو میلیون و 700 هزار بشکه در روز می‌رسد.
منبع: ایسنا
برچسب ها: اوپک ، بشکه ، نفت ، پالایشگاه
نظرات بینندگان