arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۳۶۰۴
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۹ - ۰۹ آبان ۱۳۹۴

لاریجانی: مسائل یمن دغدغه مستمر ایران است/رژیم سعودی یک رژیم شرور در منطقه است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: یمن و ملت یمن برای ما اهمیت زیادی دارد و مسائل این کشور دغدغه مستمر جمهوری اسلامی ایران است.

 علی لاریجانی امروز -شنبه- در دیدار با اعضای شورای عالی انقلاب یمن گفت: مجاهدت های شما در یمن مورد پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران است و کشور شما در چشم ملت ایران، ملتی مظلوم اما ریشه دار است.

رییس مجلس با اشاره به گزارش های واصله از یمن تصریح کرد: شواهد نشان می دهد که رژیم سعودی جنایت های زیادی در یمن انجام داده است که باعث تخریب زیرساخت ها و شهید و مجروح شدن هزاران انسان بی گناه شده است.

وی این جنایات را در تاریخ منطقه کم سابقه خواند و تصریح کرد: این نشان می دهد که رژیم سعودی یک رژیم شرور در منطقه است و البته ما اطمینان داریم که ملت یمن پیروز این جنگ نابرابر خواهد بود.

لاریجانی با تاکید بر این نکته که ما مستمرا با کشورهایی که در ارتباط هستیم موضوع یمن را پیگیری می کنیم در ادامه گفت: هر چند برخی از کشورها هنوز به درجه اهمیت این موضوع به حد کافی واقف نیستند، اما گزارش های شما می تواند باعث افشاگری تجاوزها و جنایت هایی باشد که بر ملت یمن در این هشت ماه رفته است.

رییس مجلس خاطرنشان کرد: یمن و ملت یمن برای ما اهمیت زیادی دارد و مطمئن باشید که مسائل یمن دغدغه مستمر جمهوری اسلامی ایران است و حل مساله یمن از نظر سیاسی اولویت اصلی ما است.

وی یمن را دارای تمدنی ریشه دار دانست و تاکید کرد: مردم یمن متأسفانه مدتی است گرفتار یک دشمنی بدخیم شده اند،اما مقاومت شما می تواند درس عبرتی برای کشورهای متجاوز باشد.
لاریجانی اظهار داشت: یمن در مذاکرات سیاسی موضع داهیانه ای داشت و عملاً معادلات متجاوزترین را بر هم زد و این مساله باعث تقویت موقعیت یمن در میان کشورهای اروپایی شد.

** ایران را نزدیکترین کشور به خود می دانیم
همچنین نایف القانص نایب رییس شورای عالی انقلاب یمن با بیان این مطلب که مردم یمن مواضع جمهوری اسلامی ایران را هرگز فراموش نمی کنند گفت: البته ما دیدارهای دیپلماتیک دیگری با برخی از کشورها داشته ایم، اما ایران را نزدیکترین کشور به خود می دانیم.

نایب رییس شورای عالی انقلاب یمن یکی از معضلات اساسی مردم در یمن، نبود امکانات درونی و تجهیزات پزشکی دانست و افزود: حتی بیمارستان پزشکان بدون مرز هم توسط متجاوزین بمباران شده است و ما امکان درمان مجروحان را نداریم.

وی در ادامه از رییس مجلس درخواست کرد تا زمینه انتقال مجروحان به ایران و دریافت کمک های پزشکی فراهم شود.

القانص در ادامه خاطرنشان کرد: حضور عربستان سعودی موجب مسایل دردآوری در منطقه شده است و ما به نیابت از کل منطقه در جنگ با آنها هستیم.

وی با اشاره به اینکه در ظاهر جنگ عربستان سعودی با یمن به دلیل مشروعیت بخشیدن به حکومت منصورهادی رییس جمهوری مخلوع و فراری یمن بوده است، تاکید کرد: در واقع این جنگ به دلیل روحیه سلطه طلبی عربستان سعودی بوده است که می خواهد یمن زیر سلطه آنان باشد.
القانص با بیان اینکه آل سعود انقلاب مردم یمن را به کودتا تعبیر کردند در ادامه اظهار داشت: به این بهانه به سرکوب مردم بی گناه پرداختند، اما ملت یمن هستند که با حمایت های کشورهای دوست، یمن را گورستان سعودی ها خواهد کرد.

نایب رییس شورای عالی انقلاب یمن با ابراز امیدواری از اینکه تمامی کشورهای دنیا این مسله را درک کنند و به متجاوزین بها ندهند تصریح کرد: عربستان سعودی با پول کلانی که در اختیار دارد به دنبال کسب اعتبار در سطح بین المللی است، اما به غیر از پول، چیز دیگری در اختیار ندارد.

 اعضای شورای عالی انقلاب یمن نیز اواسط مهر ماه نیز به تهران آمدند و با نایب رییس مجلس شورای اسلامی،رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و معاون عربی و آفریقای وزیر امورخارجه کشورمان دیدار و گفت و گو کردند.


منبع: خانه ملت
برچسب ها: یمن ، زیرساخت ، جنایات ، آل سعود
نظرات بینندگان