arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۳۶۰۹
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۹ - ۰۹ آبان ۱۳۹۴

داعش 17 تن از اعضای خود را اعدام کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فرماندهی نیروهای مردمی (الحشد الشعبی) در استان دیاله عراق روز شنبه اعلام کرد که گروه تروریستی داعش 17 تن از اعضای خود را به اتهام جدا شدن از بغدادی سرکرده این گروه، در اطراف بیجی اعدام کرده است.

به گزارش پایگاه خبری عراقی «وارع» جبال معموری فرماندهی نیروهای مردمی (الحشد الشعبی) گفت: نیروهای مردمی در جریان عملیات پاکسازی یکی از پایگاه های داعش در اطراف شهرستان بیجی در شمال صلاح الدین موفق شدند به محلی موسوم به دادگاه شرعی داعش دست یابند که تروریست ها 17 تن از اعضای خود را به اتهام شورش و جدا شدن از این گروه در آن اعدام کرده بودند.
وی افزود: فردی به نام ابو عبیده یکی از سرکرده های داعش نیز به اتهام تلاش برای جدا شدن از ابوبکر بغدادی و تاسیس گروهی رقیب آن در میان اعدام شدگان به چشم می خورد.
معموری ادامه داد: کشف و شناسایی این محل و اجساد به دست آمده، نشانگر میزان بالای اختلافات داخلی میان سرکردگان داعش است که طی درگیری های خونین شمار زیادی از آنها و رهبران شان کشته شدند.

** کشته شدن 7 تروریست در استان الانبار
به گزارش پایگاه خبری عراقی «المعلومه»، یک مقام منبع امنیتی در صلاح الدین اعلام کرد که نیروهای امنیتی با پشتیبانی نیروهای مردمی موفق شدند طی عملیاتی 7 تروریست را در منطقه ثرثار در شهرستان هیت، از پای در آورند.
وی که اشاره ای به نامش نشده است، افزود: این عملیات بر اساس اطلاعات دقیق امنیتی انجام شد.
بر اساس این گزارش نیروهای امنیتی عراق موفق شدند تجهیزات و تسلیحات نظامی تروریست ها را ضبط و شش بمب کار گذاشته شده را خنثی کنند.
تروریست های داعش از خرداد ماه سال گذشته با حمله به عراق، برخی مناطق این کشور از جمله استان الانبار را به کنترل خود در آورد و تاکنون مرتکب جنایت های بسیاری در این کشور شده است.

منبع: ایرنا
برچسب ها: دیاله ، پاکسازی ، دادگاه ، شرعی
نظرات بینندگان