arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۳۶۱۲
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۲۰ - ۰۹ آبان ۱۳۹۴

طنز/فواید اختلاس (18+)

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

گروهی معتقدند که طبق اخبار رسمی و غیررسمی، سونامی رشوه و اختلاس کشور را فرا گرفته؛ روان‌شناسان معتقدند وقتی به حل یک معظل امیدی نیست، باری به هر جهت باید با آن کنار آمد. این متن در راستای «کمک به کنار آمدن با این جریان» نوشته شده است.

هنگامی که سهراب نمی‌داند؛ چرا در قفس هیچکس کرکس نیست، لابد با این جریان هم مشکل داشته که چرا می‌گویند: اختلاس زیبا نیست! ما هم به او مژده می‌دهیم و می‌گوییم: در این دوره زمانه و بنابه دلایل زیر، اختلاس خیلی هم زیباست:

1- اختلاس مسبب شفاف‌سازی:

اصولا ما ایرانیان بنا به دلایل تاریخی دوست نداریم دیگران از درآمد و داشته های ما با خبر باشند. همین داستان در ادارات و سازمانها هم صادق است. به همین خاطر، همواره آنها از فقدان و یا کسری بودجه می نالند. اما اختلاس نشان می دهد که آنقدرها هم اوضاع مالی آنها خراب نیست. چراکه... تا نباشد چیزکی، مردم نخورند چیزها!

2- اختلاس و ترویج ساده‌زیستی:

اختلاس کنندگان برای آنکه لو نروند، معمولا ساده زیست می شوند. چون می دانند عقل مردم ما در چشمشان است. اصولا محبوبیت افراد «دزد ساده‌زیست» به مراتب از «شیک‌پوشان سالم‌زیست» بیشتر است. بنابراین اشاعه ساده‌زیستی یکی از پیامدهای اختلاس است.

3- اختلاس نشانه پاکدستی سازمانها:

اختلاس برخلاف نظر عموم، نشانه سلامت کامل یک سازمان است. وقتی در یک سازمان اختلاسی برملا می شود، همگان به پاکدستی سازمان بخاطر کشف و اعلام آن، ایمان می آورند. به همین خاطر هر سازمانی برای آنکه در مظان اتهام نباشد، هر از گاهی از یک اختلاس پرده برمی دارد تا اعتماد عمومی را جلب کند! اگر در سازمانی هستید که تا به حال اختلاسی نداشته، سریعتر تقاضای انتقالی بدهید.

4- اختلاس اشاعه‌دهنده فعالیت‌های گروهی:

تصور رایج حاکی از آن است که: ایرانیان در فعالیت های گروهی کمتر موفق هستند. اما اختلاس، عکس این نظر را ثابت می کند. چراکه هر گاه اختلاسی لو می رود همگان آن‌را حاصل تلاش یک باند می دانند. آنها به هیچوجه اختلاس را یک حرکت انفرادی به‌حساب نمی آورند. در چنین مواردی، تنها سوالشان این است: سهم چه کسی کم داده شده که بقیه را لو داده است؟!!

5- اختلاس و هوش و اعتماد به نفس:

کسی که می تواند بدون دستپاچگی، نقشه ای هوشمندانه و دقیقی را برای چنین فعالیت پرخطری طرح کند، بی شک می تواند با استفاده از خلاقیت و قدرت ریسک‌پذیریش، در همه عرصه های زندگی نیز موفق ظاهر شود.

6- اختلاس و فعالیت‌های انسان‌دوستانه:

گاه گداری برخی از مختلسان برای انحراف اذهان عمومی دست به فعالیت های انسان دوستانه اجتماعی می زنند که بالطبع عایداتش نصیب مردم نیازمند می گردد.

7- اختلاس و عدالت اجتماعی:

معمولا برخی از افراد جامعه به ضرس قاطع معتقدند که حقشان را از این جامعه و زندگی نگرفته اند. اختلاس به آنها کمک می کند تا حقشان را به اندازه کمبودشان بگیرند و بدین ترتیب در توسعه عدالت اجتماعی سهیم شوند. مانند گدایانی که نذورات داخل صندوق صدقات را به کمک یک سیم بیرون می کشند. یادمان باشد: حق، دادنی نیست، گرفتنی است.

در پایان توصیه می شود قبل از اختلاس طبق قانون جذب هدفتان را دقیقا مشخص کنید تا به همان اندازه هم بالا بکشید. چون حرص و زیاده‌خواهی معمولا آفت اختلاس و لو رفتن آن است.

منبع: ایسنا
برچسب ها: اختلاس ، رشوه ، شفاف سازی ، باند
نظرات بینندگان