arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۳۶۴۳
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۲۱ - ۰۹ آبان ۱۳۹۴

همه سیل‌زدگان ایلامی وام بلاعوض می گیرند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اسماعیل نجار با بیان اینکه بارندگی اخیر ایلام رحمت بزرگ خدواند است، افزود: اگر مشکلاتی را هم به وجود آورده از ضعف برخی زیرساخت‌‎هاست که دولت آن را حل خواهد کرد.


او  افزود: در حال حاضر برابر قانون واحدهای مسکونی شهری که دچار خسارت شده‌اند، شش میلیون تومان وام بلاعوض دریافت کرده و بین 25 تا 30 میلیون تومان نیز وام کم بهره به آنان تعلق می‌گیرد.

نجار با اشاره به واحدهای مسکونی روستایی گفت: واحدهای روستایی نیز 5 میلیون تومان وام بلاعوض و 15 میلیون تومان وام کم بهره دریافت خواهند کرد.


 
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: این وام‌ها برای واحدهایی است که تخریب شده‌اند و واحدهایی که خسارتی به آنان وارد شده اما تخریب نشده‌اند با نظر کارشناسان مبلغی تحت عنوان وام به آنان تعلق خواهد گرفت.

 مهندس داراب بیرانوندی مدیر عامل آبفای شهری استان ایلام  گفت‌: با تلاش شبانه‌روزی نیروهای آبفا موفق شدیم که آب 90 درصد شهر ایلام را وصل کنیم.

وی با اشاره به خرابی برخی شبکه‌های آبرسانی در سطح شهر ایلام، افزود: هم‌اکنون کدورت آب سد ایلام، زیاد است و با استفاده از قایق شناور از دریاچه سد آب می‌گیریم.

 

مدیر عامل شرکت آبفای شهری استان افزود: مشکل گل‌آلود شدن آب چشمه گل‌گل بر اثر جاری ‌شدن سیل با تلاش نیروهای آبفا برطرف شده و 800 لیتر در ثانیه آب وارد مدار شبکه توزیع آب شهری می‌شود.

بیرانوندی گفت: چشمه گل‌گل آب 45 درصد شهر ایلام را تأمین می‌کند و خوشبختانه مشکل این چشمه برطرف شده و هم‌اکنون تنها 10 درصد مناطق شهر ایلام آب ندارند.

وی با بیان این‌که این مناطق بی آب در سطح شهر ایلام پراکنده هستند، افزود: می‌کوشیم مشکل آب 10 درصد باقی مانده از مشترکان شهری نیز تا ساعت آینده بر طرف شود.


منبع: شبکه خبر

برچسب ها: چشمه ، شناور ، سد ، سیل
نظرات بینندگان