arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۳۷۶۱
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۵ - ۱۰ آبان ۱۳۹۴

وزیر دادگستری به روسیه سفر کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر دادگستری در راس هیاتی برای حضور در ششمین اجلاس کشورهای عضو کنوانسیون مبارزه با فساد، امروز یکشنبه عازم سن پترزبورگ شد.

 حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی به عنوان رییس کارگروه هماهنگی مرجع ملی کنوانسیون مبارزه با فساد، در اجلاس سن پترزبورگ سخنرانی و دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران را در زمینه تقویت استانداردهای مبارزه با فساد نظیر شفاف سازی، پاسخگویی و مدیریت مناسب منابع را تشریح می کند و هیاتی متشکل از مقامات دولتی، پارلمانی، قضایی و شخصیت های علمی، وزیر دادگستری را دراین سفر همراهی می کنند.

وزیر دادگستری و رییس کمیسیون لوایح دولت در حاشیه این اجلاس که با حضور چند نخست وزیر، وزیر و دیگر مقامات عالی رتبه سیاسی و قضایی کشورها برگزار می گردد، با مقامات سیاسی و قضایی کشور روسیه و دیگر کشورهای شرکت کننده در اجلاس، از جمله برخی اعضای پیمان شانگهای دیدار می کند.

در حال حاضر بیش از 170 کشور، عضو این کنوانسیون بوده و با توجه به اهمیت آن، در سطوح عالی در اجلاس های مربوطه شرکت می نمایند؛ اجلاس قبلی دول عضو این کنوانسیون نیز در پاناما برگزار شده است.

وزارت دادگستری بر اساس مصوبه هیات وزیران مرجعیت ملی کنوانسیون مبارزه با فساد را بر عهده دارد و همچنین این اجلاس از تاریخ یازدهم آبان ماه به مدت یک هفته در سن پترزبورگ روسیه برگزار می شود.


منبع: پایگاه اطلاع رسانی وزارت دادگستری
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان