arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۳۷۷۱
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۵ - ۱۰ آبان ۱۳۹۴

کشف ذخایر جدید نفت و گاز در ایران / اعلام رسمی ذخایر نفت؛ به‌زودی

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با تاکید بر اینکه احتمالا به زودی ارقام جدید ذخایر هیدروکربوری ایران اعلام خواهد شد، اظهار داشت: هم اکنون مراحل آخر آماده سازی میزان دقیق ذخایر نفت و گاز طبیعی کشور در حال انجام است و قطعا نتایج بیشتر از این خواهد بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رکن الدین جوادی با اشاره به کشف میادین و ذخایر جدید نفت خام و گاز طبیعی در ایران، گفت: براساس آمار حدود دو سال گذشته، حجم ذخایر نفت خام ایران حدود ۱۵۸ میلیارد بشکه نفت قابل تولید اعلام شده است.

کشف ذخایر جدید نفت و گاز در ایران / اعلام رسمی ذخایر نفت؛ به‌زودیمعاون وزیر نفت با اعلام اینکه حجم ذخایر گاز طبیعی ایران حدود ۳۳ تریلیون مترمکعب اعلام شده است، تصریح کرد: این در حالی است که به دلیل کشف ذخایر جدید نفت خام و گاز طبیعی، قطعا حجم ذخایر نفت و گاز قابل برداشت ایران با افزایش روبرو شده است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با تاکید بر اینکه احتمالا به زودی ارقام جدید ذخایر هیدروکربوری ایران اعلام خواهد شد، اظهار داشت: هم اکنون مراحل آخر آماده سازی میزان دقیق ذخایر نفت و گاز طبیعی کشور در حال انجام است و قطعا نتایج بیشتر از این خواهد بود.

این عضو هیات مدیره شرکت ملی نفت ایران با یادآوری اینکه پیش بینی می‌شود وزیر نفت تا پیش از پایان سال‌جاری حجم دقیق ذخایر نفت خام و گاز طبیعی ایران را به طور رسمی اعلام کند، بیان کرد: قطعا در اکتشافات جدید هم میادین جدید نفتی و هم میادین جدید گاز طبیعی وجود دارد و وضعیت صنعت نفت را بهتر از وضعیت موجود از حیث ذخایر هیدروکربوری خواهد کرد.

در همین حال، سلبعلی کریمی مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران هم با تایید کشف ذخایر جدید نفت و گاز طبیعی در مناطق مرکزی ایران، گفت: به زودی مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت خبرهای خوبی درباره اکتشافات جدید اعلام خواهد کرد.

این مقام مسئول با اعلام اینکه در بخش گاز و نفت قطعا تعهد یک درصد افزایش ذخیره را که باید اضافه کنیم، بیشتر از آن در مناطق نفت مرکزی محقق شذه است، تاکید کرد: با این اکتشافات جدید، به بیش از تعهداتی که طبق برنامه داریم، عمل شده است.

گفتگوی مشروح با رکن الدین جوادی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و معاون وزیر نفت در روزهای آینده منتشر خواهد شد.

موسسه انگلیسی برتیش پترولیوم انگلیس سال گذشته با انتشار گزارشی از ایران به عنوان بزرگترین دارنده ذخایر متعارف گاز طبیعی جهان تا پایان سال ۲۰۱۳ میلادی یاد کرده است.

بر این اساس حجم ذخایر گاز طبیعی ایران با افزایشی ۲۰۰ میلیارد متر مکعبی به ۳۳.۸ تریلیون متر مکعبی افزایش یافته است که ۲.۵ تریلیون متر مکعب بیش از ذخایر گاز روسیه بزرگترین صادرکننده گاز جهان است.

پس از ایران با ۳۳.۸ تریلیون متر مکعب ذخایر گاز طبیعی، روسیه با ۳۱.۳ تریلیون متر مکعب، قطر، ترکمنستان (۱۷.۵ تریلیون متر مکعب) و ایالات متحده آمریکا (۹.۳ ترلیون متر مکعب) در ردیف دیگر کشورهای بزرگ دارنده ذخایر گاز طبیعی جهان قرار گرفته اند.

بریتیش پترولیوم در جدیدترین گزارش خود، با برآورد ذخایر نفتی ایران معادل ۱۵۷ هزار میلیون بشکه نفت، اعلام کرد: ایران ۹.۳ درصد کل ذخایر نفتی جهان و ۱۹.۴ درصد کل ذخایر نفتی خاورمیانه را در اختیار دارد و از این لحاظ در جایگاه چهارم جهان قرار دارد.
منبع: مهر
نظرات بینندگان