arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۳۷۷۴
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۶ - ۱۰ آبان ۱۳۹۴

پاکستان تعرفه واردات کالاهای ایرانی را افزایش داده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رایزن بازرگانی ایران در پاکستان گفت: هم اکنون 50 قلم کالا میان ایران و پاکستان مبادله می شود که برای گسترش روابط تجاری باید حجم مبادلات را افزایش داد و تعرفه کالا حین عرضه در دو کشور عادلانه باشد.

نعمتی در دیدار رایزنان بازرگانی با صنعتگران و تولیدکنندگان استان اظهار کرد: کشور پاکستان اخیرا برای کالاهای وارداتی از ایران تعرفه را بالا برده است. اگر بخواهیم به حجم مبادلات 520 میلیارد دلاری برسیم باید در تعرفه ها تجدید نظر شود.

وی تصریح کرد: کاشت برنج در کشور به دلیل کم آبی امکان پذیر نیست و واردات برنج از پاکستان مقرون به صرفه است.

رایزن بازرگانی ایران در پاکستان ادامه داد: در بحث روابط تجاری با افغانستان دو میلیارد و 500 میلیون دلار تبادلات تجاری پیش بینی کرده ایم که به محض توافق سر تعرفه کالا در دو کشور روابط تجاری استوار می‌شود و ادامه خواهد یافت.

وی عنوان کرد: هم اکنون حدود 4000 کامیون در شهر زرنج به حمل کالا می پردازند و اگر شهر زرنج یا شهر نو افغانستان تبدیل به یک بارانداز اقتصادی و تبادل کالا شود تحولی عظیم در بخش حمل و نقل و ترانزیت کالا در استان نیز ایجاد می شود.

نعمتی خاطرنشان کرد: کشورهای افغانستان، پاکستان، چین و هندوستان نیاز به واردات انرژی های سوختی ایران دارند و ایران عراق و آذربایجان منابع انرژی هستند که در این راستا پتانسیل خوبی برای صادرات انرژی از سیستان و بلوچستان فراهم شده است.

وی گفت: بسترلازم برای حضور تولیدکنندگان محصولات شیلاتی در بازارهای کشور ویتنام وجود دارد و تولیدکنندگان می توانند از این ظرفیت بهره مند شوند.

نعمتی تصریح کرد: بهترین حضور از طریق برگزاری نمایشگاه ها در کشور پاکستان امکانپذیر است که در حال حاضر رایزنی های لازم برای برپایی نمایشگاه‌های مشترک انجام شده است.

منبع: ایسنا
برچسب ها: تعرفه ، مبادلات ، برنج ، رایزن
نظرات بینندگان