arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۳۷۸۸
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۶ - ۱۰ آبان ۱۳۹۴

بازتاب بیانات مقام معظم رهبری در رسانه‌های خارجی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دیدار امروز (یک‌شنبه) مقام معظم رهبری با وزیر امور خارجه و سفرا و کارداران جمهوری اسلامی که با هدف تبیین اصول و راهبردهای ثابت و پایدار سیاست خارجی و مسایل مختلف منطقه‌ای برگزار شد در خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری گوناگون در جهان بازتاب داشت.

خبرگزاری رویترز با انتشار بخش‌هایی از سخنان رهبر انقلاب نوشت: بالاترین مقام ایران با انتقاد از قدرت‌های خارجی که به تجهیز مالی و تسلیحاتی جنگجویان مخالف سوری می‌پردازند، اعلام کرد باید برای پایان دادن به جنگ داخلی سوریه، انتخابات در این کشور برگزار شود.

آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم ایران اضافه کرد: راه حل مساله سوریه، انتخابات است و برای این کار ضروری است که کمکهای مالی و نظامی به مخالفان قطع شود.

وی افزود: اهداف ایالات متحده در خاورمیانه با اهداف ایران در تضاد است و مذاکره با واشنگتن درباره‌ مسایل منطقه‌ای بی معنی است.

روزنامه صهیونیستی اورشلیم پست ینز با انتخاب عنوان ایالات متحده علت اصلی مشکلات در خاورمیانه است نه یک راه حل، به انتشار سخنان مقام معظم رهبری پرداخت و نوشت: سیاست خارجی ایران همچون سدی مستحکم مانع یکه‌تازی قدرت‌های سلطه‌گر همچون آمریکا شده است. آنها در آرزوی تغییر این سیاست‌ها هستند.

آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم ایران گفت که ایالات متحده علت اصلی مشکلات در خاورمیانه است نه بخشی از راه حل مشکلات.

خبرگزاری ترند آذربایجان نیز نوشت: آیت الله خامنه ای رهبر معظم ایران اعلام کرد که سیاست خارجی این کشور به دلیل تغییر دولت ها تغییر نخواهد کرد.

وی به تبیین روش های مشخص و منطقی ایران در مسایل مختلف منطقه ای شامل سوریه، یمن و بحرین پرداخت و افزود: اهداف ایالات متحده در منطقه 180 درجه با اهداف ایران متفاوت است.

رهبر ایران اذعان داشت: با این راهبردها و مختصات،‌ سیاست خارجی انقلابی است و اگر در اجرا با راهکارهای هوشمندانه همراه شود، نتایج بزرگی به ارمغان می آورد.

پایگاه خبری شبکه تلویزیونی العربیه نیز با انتشار بخش هایی از سخنان مقام معظم رهبری به ارائه گزارشی درباره نشست وین پرداخت.

العربیه نوشت: مقام ارشد ایران گفت که برای پایان دادن به جنگ سوریه باید انتخابات برگزار شود و به انتقاد از قدرت های خارجی که تسلیحات نظامی و مالی برای جنگجویان مخالف سوری فراهم می‌کنند پرداخت.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان