arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۳۸۰۴
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۷ - ۱۰ آبان ۱۳۹۴

آیا پنجشنبه ها در البرز تعطیل می شود؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به نقل از روابط عمومی استانداری البرز، دکتر هیربد معصومی پیرامون آخرین وضعیت تعطیلی روزهای پنجشنبه در استان البرز گفت: این موضوع اخیرا با تشکیل کارگروه ویژه آلودگی هوا در استانداری پیگیری شد و طی آن نیز با گزارشی از سوی اداره کل محیط زیست استان علت های افزایش آلودگی هوا در استان بررسی گردید.
وی افزود: در سفر اخیر دکتر معصومه ابتکار رییس سازمان محیط زیست کشور وضعیت آلودگی هوا در این استان تشریح و گزارش آن اعلام شد.
معصومی تصریح کرد:استان البرز به لحاظ همجواری تنگاتنگ با استان تهران،خوشبختانه یا متاسفانه سرنوشت آلودگی هوای پایتخت با نزدیک ترین شهرهای استان البرز که شهر گرمدره و کلانشهر کرج است به یکدیگر گره خورده است.
وی افزود:در روزهای پنجشنبه که ادارات استان تهران تعطیل است حجم قابل توجهی از گردشگران عازم مناطق استان البرز و استانهای شمالی می شوند و با عبور بیش از ۲۰۰ هزار خودرو از اتوبان تهران - کرج به سمت شمال و یا غرب کشور، استان البرز ۱۸ درصد بار ترافیک کشور را بر دوش کشیده و سهم آن نیز از ترددها افزایش آلودگی است‌.
دکتر معصومی ادامه داد: این امر موجب افزایش آلایندگی و آلودگی هوای شهر های گرمدره،کرج و فردیس می شود.
معاون استاندارالبرز تصریح کرد: بنا را بر آن داریم تا بلحاظ توجه ویژه دولت تدبیر و امید در حوزه سلامت،گزارش مبسوطی را از این موضوعات تهیه و به معاون رییس محترم جمهور اعلام و موضوع را بصورت ویژه به هیت دولت اعلام نمائیم و امیدواریم این گزارش منتهی به تصمیمات مناسبی شود.
وی افزود: با پیگیری های استاندار محترم ،تعطیلی روزهای پنجشنبه محتمل خواهد بود و صرفا این تعطیلی با هدف افزایش روزهای پاک در شهرهای آلوده استان است
نظرات بینندگان