arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۳۸۸۲
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۲۱ - ۱۰ آبان ۱۳۹۴

وضعیت آب‌رسانی ایلام به حالت عادی بازگشت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حمیدرضا تشیعی که امروز یکشنبه برای بازدید از تاسیسات آسیب‌دیده از سیل آب و فاضلاب به استان ایلام سفر کرده است، با بیان این مطلب گفت: به‌رغم افزایش کدورت آب ورودی به تصفیه‌خانه پس از وقع سیل و رسیدن این میزان به حدود 50 هزار واحد، این تصفیه‌خانه در کمتر از 24 ساعت وارد مدار شد و در همان روز اول وقوع سیل واحدهای تصفیه‌خانه با 70 درصد ظرفیت فعالیت خود را آغاز کردند.

وی ادامه داد: در ساعات پایانی روز پنجشنبه روند آب رسانی از چشمه‌های "گل‌گل" که یکی از منابع اصلی تامین آب ایلام است، نیز از سر گرفته شده و سرانجام در روز جمعه تصفیه‌خانه آب ایلام به وضعیت نرمال بازگشته و با 100 درصد ظرفیت وارد مدار تولید آب شد.

تشیعی با بیان اینکه میزان تولید آب در تصفیه‌خانه ایلام در شرایط عادی حدود 750 لیتر در ثانیه است، افزود: با توجه به اینکه مردم در منازل خود مشغول شستشوی آثار برجای مانده از سیل هستند، بنابراین ظرفیت تولید را به حدود 1000 لیتر در ثانیه افزایش داده‌ایم.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون حدود 95 درصد شبکه آب ایلام آب‌دار شده و فقط 5 درصد شبکه به دلیل آسیب دیدگی و آب بردگی از مدار خارج است که تلاش همکاران برای ترمیم این مشکل ادامه دارد.

تشیعی در خصوص روند پشتیبانی از ایلام در هنگام بروز سیل گفت: ستاد بحران شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در روز پنجشنبه و همان ساعات اولیه وقوع سیل در استان ایلام اعلم آماده باش کرد و 12 دستگاه تانکر آب رسانی سیار به همراه 100 هزار آب بسته‌بندی شده از 11 شرکت آب و فاضلاب به شهر ایلام ارسال شد و خوشبختانه با این اقدام توانستیم آب شرب مورد نیاز مردم در زمان قطعی موقت آب در شبکه را تامین کنیم.

وی افزود: مهم‌ترین مشکل تامین آب، مربوط به محدودیت برداشت آب از دریچه‌های سد ایلام بود که به دلیلی کدورت بیش از حد آب در دریچه‌های سد، امکان انتقال آب سد برای ساعاتی متوقف شد، اما با استفاده از پمپ‌های شناور توانستیم از داخل مخزن سد آب مورد نیاز برای تصفیه‌خانه را انتقال دهیم.

وی تصریح کرد: نیاز است سامانه‌های شناور با ظرفیت قابل اطمینان در تمامی سدهای تامین کننده آب شرب شهرها تامین کنیم تا به هنگام بروز سیل و بالا رفتن کدورت در دریچه‌ها بتوانیم از نقاط دیگر سد آب مورد نیاز شهرهای آسیب‌دیده را تامین کنیم.

معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در خصوص رسیدگی به وضعیت روستاهای آسیب‌دیده از سیل گفت: در این حادثه، شبکه آب‌رسانی به 100 روستا دچار آسیب شده بود که مشکل 40 روستا بر طرف شده و شبکه آب‌رسانی 20 روستا نیز تا فردا ترمیم خواهد شد.

وی ادامه داد: متاسفانه در اثر سیل خطوط انتقال و شبکه آب بقیه روستاها آسیب جدی دیده که تا زمان برطرف شدن مشکل، آب رسانی به این روستاها از طریق تانکر انجام خواهد شد.

منبع: میزان
برچسب ها: سیل ، فاضلاب ، سد ، آب شرب
نظرات بینندگان