arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۳۸۸۹
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۲۱ - ۱۰ آبان ۱۳۹۴

رییس شورای شهر کلاچای، متهم به قتل زن و دو فرزندش، آزاد شد/ پدر مقتول:شکایت نکردم و شما هم در زندگی مردم دخالت نکنید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 مرتضی علی عسکری در حالی شش ماه پس از ارتکاب سه فقره قتل ار زندان آزاد شده که والدین همسر او اعلام کرده اند که از او شکایتی ندارند.

ساعت 23  یکشنبه پانزدهم اردیبهشت ماه امسال بود که خبر آتش‌سوزي در يكي از مجتمع‌هاي مسكوني در خيابان امام خميني شهر كلاچاي به ماموران رسيد.ماموران پس از حضور در صحنه متوجه شدند که خانه آتش گرفته متعلق به رئیس شورای شهر کلاچای است.

پس از آنکه عملیات نجات ساکنان خانه و اطفای حریق به پایان رسید حادثه تلخی پیش روی آتش نشانان و پلیس قرار گرفت. آتش، جان همسر و دو فرزند 5 و 8 ساله علی عسکری را گرفته بود و خود او نیز به شدت آسیب دیده بود.

گرچه تلاش تیم پزشکی برای نجات همسر و فرزندان رئیس شورای شهر که دچار سوختگی بالای 90 درصد شده بودند بی نتیجه ماند اما مرتضی پس از بستری در بیمارستان تحت مداوا قرار گرفت.

در حالی که همه تصور می کردند آتش سوزی معمولی منجر به رقم خوردن مرگ سه تن از اعضای این خانواده شده باشد، علی عسکری که تنها بازمانده این حادثه بود دو روز پس از این حادثه روی تخت بیمارستان اعترافات تکان دهنده ای کرد.

او در اظهاراتش به ماموران گفت که خودش خانه شان را به آتش کشیده چون با همسرش درگیری داشته و دچار اختلاف بوده اند. سرهنگ پایمرد فرمانده انتظامی رودسر هم ضمن تایید اظهارات علی عسکری اعلام کرد که وی به دست خودش مرگ خانواده‌اش را رقم زده و همسر سی و پنج ساله و دو پسرش را به کام مرگ فرستاده است.

اودر اعترافاتش به مأموران گفته بود: مدتي بود كه با سمیه اختلاف پيدا كرده بودم. اين اختلاف از مدت‌ها پیش رخ داده بود و ما هميشه سر اين موضوع با هم درگير بوديم. تا اينكه روز حادثه متوجه شدم كه او قصد ترك خانه را دارد. همين موضوع باعث شد تا به شدت عصباني شوم. درحالي‌كه به فكر يك راه چاره براي جلوگيري از رفتن همسرم بودم ناگهان فكري به ذهنم رسيد. می‌خواستم مانع خروجش از خانه شوم به همین خاطر در شب حادثه دست به این کار زدم و خانه را به آتش كشيدم.



وی ادامه داد: وقتي به فكر آتش زدن خانه افتام، از طریق تماس تلفنی بایکی از آژانس‌های مسافربری حدود ٤ لیتر بنزین تهیه کردم و روی فرش خانه‌ام ریختم اما به علت روشن بودن بخاری شعله‌های آتش به سرعت همه قسمت‌های خانه را فرا گرفت. درحالي‌كه با ریختن بنزین روی فرش خانه‌ام همه‌جا آتش گرفته بود، سمیه را ديدم كه برای نجات ٢ فرزندمان علیرضا و عرشیا به داخل اتاق‌خواب رفت. زماني كه به داخل اتاق رفت، آتش شعله‌ور‌تر شد و او نتوانست خودش و پسرانمان را نجات دهد. براي همين گرفتار آتش شد و به همراه فرزندانمان سوخت. من هم سعي كردم آنها را نجات دهم ولي خودم هم دچار سوختگي شدم و ديگر نتوانستم كاري انجام دهم.


در حالی که پرونده این جنایت در داسرای عمومی و انقلاب شهر کلاچای در حال رسیدگی بود مشخص شده که اولیای دم همسر متهم ،هیچ شکایتی علیه داماد خود مطرح نکرده اند.

پدر سمیه در همین رابطه گفت: ما از ابتدا هیچ شکایتی علیه دامادمان نکرده بودیم که حالا بخواهیم رضایت بدهیم.

او پدر پاسخ به این سوال که چگونه دامادش که متهم به ارتکاب سه فقره قتل است با قرار وثیقه 250 میلیون تومانی آزاد شده گفت: مااز ابتدا نمی خواستیم این موضوعات همه جا پخش شود.شما هم بهتر است در زندگی مردم دخالت نکنید. ما از ابتدا هم علیه مرتضی شکایت نکرده بودیم.

همچنین رئیس شورای شهرستان رودسر نیز ضمن تایید این خبر گفت که علی عسکری با وثیقه 250 میلیونی آزاد شده است.

یکی از اهالی رحیم آباد از توابع شهر کلاچای که خانواده سمیه را به خوبی مشناخت نیز در همین رابطه گفت: رابطه بین پدر سمیه و مرتضی بیشتر شبیه رابطه پدر و فرزندی بود. آنها خیلی با هم صمیمی و گرم بودندو هیچ وقت با هم هیچ مشکلی نداشتند و تا پیش از اینکه این حادثه تلخ رقم بخورد با هم بسیار نزدیک بودند.

با این که متهم این پرونده که به ارتکاب جنایت نیز اعتراف کرده با صدور قرار وثیقه آزاد شده است اما هنوز دادگاهی برای رسیدگی به اتهامات او تشکیل نشده و تا صدور رای نهایی در خصوص این پرونده ،سرنوشت آن نیز نا معلوم است.

برچسب ها: شکایت ، داماد ، قتل ، جنایت
نظرات بینندگان