arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۳۹۵۸
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۲ - ۱۱ آبان ۱۳۹۴

ماجرای آزادی رئیس سابق شورای شهر کلاچای

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
صبح یک روز بهاری بود که خبری از کلاچای همه را بهت زده کرد.
 
 شوک عجیبی پانزدهم اردیبهشت امسال و زمانی که مرتضی علی عسگری رئیس شورای شهر کلاچای با اعتراف به قتل همسر و دو فرزند خود با آتش سوزی عمدی کرد، به گیلانی ها وارد شد.
 
او با اعترافاتش ماموران پليس را در مقابل پرونده يك جنايت قرار داد و مشخص شد كه اين مرد پس از اختلاف با همسرش خانه‌شان را به آتش كشيده است. رئيس شوراي شهر كلاچاي با يك نقشه آتشين مانع ترك همسر و دو پسرش از خانه شد.
 
ساعت ٢٣ شامگاه يكشنبه‌شب وقتي خبر آتش‌سوزي در يكي از مجتمع‌هاي مسكوني شهر كلاچاي به ماموران رسيد،هيچ‌كس نمي‌دانست كه پشت پرده اين حادثه تلخ، سناريوي يك جنايت رقم خورده است.
 
خانه‌اي در خيابان امام خميني كلاچاي گیلان شعله‌ور شده بود و درحال سوختن بود و از همان ابتداي ورود ماموران آتش‌نشاني به صحنه ماجرا آنها متوجه شدند كه اين خانه متعلق به «مرتضي علي‌عسگري» رئيس شوراي شهر كلاچاي است که اين آتش‌سوزي سه قرباني داشت.
 
مادري ٣٥ساله و دو پسر ٥ و ٨ساله‌اش در آتش‌سوزي سوختند و جان خود را از دست دادند. آنها همسر و فرزندان رئيس شوراي شهر كلاچاي بودند كه پس از انتقال به بيمارستان مشخص شد كه دچار ٩٠‌درصد سوختگي شده و جان خود را از دست داده‌اند.
 
در اين ميان مرتضي علي‌عسگري نيز كه خودش در اين حادثه دچار سوختگي شده بود، بلافاصله به بيمارستان منتقل شد و پزشكان اعلام كردند كه وي دچار ٢٥‌درصد سوختگي شده است.  
 
تا آن لحظه هنوز كسي علت اصلي اين آتش‌سوزي را اعلام نكرده بود و اين آتش‌سوزي يك حادثه معمولي نشان مي داد تا اين‌كه دو روز پس از اين حادثه سرهنگ پایمرد فرمانده انتظامی رودسر اعلام كرد كه اين آتش‌سوزي عمدي بوده و خود مرتضي علي‌عسگري مرتكب اين حادثه شده است.
 
بر اساس اعلام سرهنگ پايمرد، مشخص شد كه علي‌عسگري در اعترافاتش به مأموران گفته كه خودش مرگ خانواده‌اش را رقم زده است.  
 
اما شامگاه شنبه یعنی 9 آبان، مرتضی علی عسکری در حالی شش ماه پس از ارتکاب سه فقره قتل ار زندان آزاد شده که والدین همسر او اعلام کرده اند که از او شکایتی ندارند.
 
به گزارش تابناک گیلان، در حالی که پرونده این جنایت در داسرای عمومی و انقلاب شهر کلاچای در حال رسیدگی بود مشخص شده که اولیای دم همسر متهم ، هیچ شکایتی علیه داماد خود مطرح نکرده اند.
 
پدر سمیه در همین رابطه گفت: ما از ابتدا هیچ شکایتی علیه دامادمان نکرده بودیم که حالا بخواهیم رضایت بدهیم.
 
او پدر پاسخ به این سوال که چگونه دامادش که متهم به ارتکاب سه فقره قتل است با قرار وثیقه 250 میلیون تومانی آزاد شده گفت: مااز ابتدا نمی خواستیم این موضوعات همه جا پخش شود.شما هم بهتر است در زندگی مردم دخالت نکنید. ما از ابتدا هم علیه مرتضی شکایت نکرده بودیم.
 
همچنین رئیس شورای شهرستان رودسر نیز ضمن تایید این خبر گفت که علی عسکری با وثیقه 250 میلیونی آزاد شده است.
 
یکی از اهالی رحیم آباد از توابع شهر کلاچای که خانواده سمیه را به خوبی مشناخت نیز در همین رابطه گفت: رابطه بین پدر سمیه و مرتضی بیشتر شبیه رابطه پدر و فرزندی بود. آنها خیلی با هم صمیمی و گرم بودندو هیچ وقت با هم هیچ مشکلی نداشتند و تا پیش از اینکه این حادثه تلخ رقم بخورد با هم بسیار نزدیک بودند.
 
با این که متهم این پرونده که به ارتکاب جنایت نیز اعتراف کرده با صدور قرار وثیقه آزاد شده است اما هنوز دادگاهی برای رسیدگی به اتهامات او تشکیل نشده و تا صدور رای نهایی در خصوص این پرونده ،سرنوشت آن نیز نا معلوم است.
منبع: تابناک
نظرات بینندگان