arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۴۰۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۵ - ۱۱ آبان ۱۳۹۴

زاکانی: وحدت‌شکن، فردی است که برجام را عامل دودستگی کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکا به عنوان یک گرگ برای ما بزک پذیر نمی شود گفت: پیشینه آمریکا قابل تحریف نیست.

علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در همایش فصلی نو از مبارزه با عنوان «دوران بزن در رو تمام شده است» که عصر امروز دوشنبه در تالار شیخ انصاری دانشکده علوم سیاسی دانشگاه تهران برگزار شد، با بیان اینکه باید مسائل دوران پسابرجام به دقت مورد بررسی قرار بگیرد اظهار کرد: ما پیش از انقلاب اسلامی کشورهای سلطه گر و سلطه پذیر را مشاهده می کردیم اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی کشورهای سلطه ستیز را بنیان نهادیم و امروز بعد از ۳۷ سال روز به روز عنصر سلطه گر تضعیف و کشورهای سلطه ستیز رشد پیدا کرده اند.

وی افزود: تاکنون با محوریت ایران اسلامی سرنوشت بسیاری از عناصر و اجزای جغرافیای سیاسی در منطقه و جهان تغییر پیدا کرده است. ما امروز از گذشته بسیار توانمندتر شدیم.

زاکانی با بیان اینکه امروز در دنیا ما هستیم و آمریکا گفت: آمریکا به دنبال جهانی سازی است که در سال ۷۰ بوش پدر ادعای آن را کرد و ایران نیز به دنبال جهانی سازی است که قرآن و اهل بیت در مورد آن سخن گفته اند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آمریکا همه تلاش خود را برای نابودی ما کرده است و تلاش کرده که با همه توان امکان ادامه حیات انقلاب اسلامی را سلب کند اما انقلاب اسلامی علی رغم خواست او تاکنون بوده است ولی آنها در این ۳۷ سال همواره برای ما مزاحمت ایجاد کردند.

وی با تاکید بر اینکه نظام سلطه گر آمریکا همواره می خواهد مانع تقویت جایگاه ایران در جهان باشد خاطرنشان کرد: وجود ما برای او نیستی و نابودی است. یعنی ما با فرهنگ تمدن ساز و اندیشه مروج استقلال و آزادی، برای آمریکا یک دشمن قطعی هستیم.

زاکانی ادامه داد: تلاش آمریکا برای نابودی ما ادامه دارد تا جایی که مایوس شود و تن به یک همزیستی مسالمت آمیز بدهد که در این صورت نیز نابود خواهد شد یا اینکه این ناامیدی را نداشته باشد و چشم به آینده سیاه خود بدوزد و به سمت نابودی برود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آمریکا می داند که نمی تواند به نابودی ما دل ببندد بنابراین تلاش می کند که در ظاهر به یک همزیستی مسالمت آمیز با ما برسد تا در ادامه بتواند نفوذ کند و انقلاب را نابود سازد و به یک انقلاب سرنگون شده تبدیل کند. یک انقلاب استحاله و تسلیم شده دیگر خون خواهی نخواهد داشت؛ آمریکا به دنبال چنین سرنوشتی برای انقلاب اسلامی است.

وی افزود: در غیر این صورت آمریکا باید برای انقلاب اسلامی در جامعه جهانی جا باز کند و آن را بپذیرد. امروز داستان ما با مسئله دوران پسابرجام از همین جنس است یعنی آمریکا قصد داشته ایران را نابود کند و ایران اسلامی در مسیر سختی ها گام برداشته و به توفیقاتی دست پیدا کرده است.

زاکانی با بیان اینکه کشورهایی که نوکری آمریکا را کرده اند به یک هزارم توفیقات انقلاب اسلامی نیز دست پیدا نکردند گفت: اگر ما بخواهیم کشوری که تمام وجود خود را وقف نظام سلطه کرد مثال بزنیم باید به مصر اشاره کنیم. بعد از قرارداد کمپ دیوید تاکنون کشور مصر به مملکتی تبدیل شده است که هم اکنون بیش از ۲.۵ میلیون نفر از مردمش در قاهره در قبرستان ها می خوابند اما ایران اسلامی که داعیه استقلال داشته و پایبند به شعارهایش بوده است توانسته توفیقاتی را در عرصه های مختلفی از جمله عرصه هسته ای پیدا کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: از نگاه آمریکایی ها ایران نباید به این عرصه وارد می شد زیرا انرژی فسیلی رو به اتمام است و تنها انرژی که در دسترس است و می شود از آن سود برد انرژی هسته ای است. انرژی هسته ای در ذات خود یک مولفه قدرت نیز محسوب می شود.

وی تاکید کرد: ایران تا مرزهای دانش پیش رفت و توانست این ویژگی علمی و فناوری را برای خود کسب کند اما در سال هایی علیه ما اجماع جهانی درست کردند و حتی کشورهای عدم تعهد نیز بر ضد ما بیانیه دادند اما نظام اسلامی مسیری را طی کرد که ماحصل آن تبدیل به برجام شد و در شورای عالی امنیت ملی، مجلس شورای اسلامی و نامه مقام معظم رهبری با شروطی مورد موافقت قرار گرفت.

زاکانی تصریح کرد: وقتی به این سند نگاه می کنیم می بینیم که غربی ها قصد دارند که این راه را در سایر حوزه ها نیز تکرار کنند یعنی می خواهند در حوزه های منطقه ای نیز مسیر برجام را در قبال ما طی کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در حوزه هسته ای غربی ها مسیری را دنبال کردند و وعده های خود را عملی نساختند و آنچه در سال ۹۲ در توافق ژنو تعهد کرده بودند عملی نکردند ولی ما به ازای آن وعده نقد از ما گرفتند تا نهایتا بتوانند ما را در حوزه هسته ای محدود کنند.

وی افزود: امروز ما هستیم با برجامی که طی ۱۰ ملاحظه در شورای عالی امنیت ملی، ۹ بند در مجلس شورای اسلامی و ۹ فرمایش در نامه رهبر معظم انقلاب باید عملی شود.

زاکانی با اشاره به نامه مقام معظم رهبری درخصوص برجام گفت: این نامه در بخش اول خود پس از توجه به دقت نظر در برجام و ضرورت طی مسیرهای قانونی بیاناتی را دارد که می تواند برای کشور مصونیت ایجاد کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: رهبر معظم انقلاب در این نامه از همه موافقین و مخالفین برجام تشکر کردند و شورای عالی امنیت ملی، مجلس شورای اسلامی، رسانه ها و دولت که تلاش کرد برجام به یک انجام برسد و ابعاد آن واکاوی و به جامعه منعکس شود قدردانی های داشتند.

وی افزود: بخش اول نامه رهبری یک پیام اصلی دارد که دعوت به انسجام، وحدت و عبور از شکاف هاست. پیام نامه رهبری دعوت به وحدت در متن جامعه و مسئولین است چراکه اگر این وحدت نباشد یکی از ابعاد، ارکان و بقای انقلاب اسلامی مورد خدشه قرار می گیرد.

زاکانی افزود: بنابراین تاکید رهبر معظم انقلاب به رمز بقای انقلاب اسلامی از این جهت است که اگر در داخل کشور شکاف خود را به وحدت سوق ندهیم فردا بزرگترین آسیب ها را به نظام اسلامی وارد ساخته ایم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از این به بعد هرکسی بخواهد با برجام سلیقه ای برخورد کند و آن را منشاء دوگانگی قرار دهد و خلاف برجامی که در شورای عالی امنیت ملی، مجلس شورای اسلامی، کمیسیون ویژه برجام و نامه مقام معظم رهبری مورد تایید قرار گرفته حرکت کند باید او را وحدت شکن معرفی کرد.

وی با بیان اینکه بخش دوم نامه رهبر انقلاب ناظر بر بازشناسی و شناخت دشمن است گفت: برخی آقایان و اساتید دانشگاه تلاش می کنند که آمریکا را به عنوان یک گرگ برای ما بزک کنند ولی این گرگ بزک پذیر نیست چراکه پیشینه آمریکا به هیچ وجه قابل تحریف نخواهد بود.

زاکانی افزود: آمریکایی ها قبل از انقلاب از ما حق توحش می گرفتند و قانون کاپیتالاسیون را مصوب کردند. آنها دو سال قبل این حق را در افغانستان جاری ساختند. شاید عده ای بگویند آمریکای امروز با آمریکای دیروز فرق کرده است و به ما رحم می کنند و دیگر فجایعی مانند هیروشیما را انجام نمی دهد اما مگر چند سال پیش اوباما ما را تهدید اتمی نکرد؟ بنابراین تاکید رهبری به جهت ها و مبانی انقلاب و روح آن یعنی استکبار ستیزی است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برخی فکر می کنند بدون آمریکا مشکلات کوچک کشور را هم نمی شود حل کرد. در بین مسئولین ما نگاهی وجود دارد که می گویند برای حداقل ها نیز باید دست به دامان آمریکا شد. در این میان حتی عده ای این اعتقاد خود را مکتوب می کنند و به مسئولین می دهند و ابایی هم از گفتن آن ندارند. ما این مسئله را در دوران اصلاحات شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه اگر مسئولین بخش دوم نامه رهبری را توجه نکنند و نخواهند این مسیر را بروند گرفتار وجوهی از اسلام آمریکایی شدند گفت: اسلامی که امام (ره) برای ما آوردند و ما را از یک ملت برده خارج کرده و به یک ملت الگو تبدیل کرد اسلام ناب محمدی بود. اگر کسانی بخواهند در بخش دوم نامه رهبری اشکالی را در آینده ایجاد کنند و به آن تمکین نکنند در واقع قصد دارند ما را به مهلکه بکشانند.

زاکانی به اشاره به بخش سوم نامه رهبری که شامل بندهای ۹ گانه می شود تصریح کرد: رهبری در این بند ها زمینه اجرای برجام را فراهم کردند که در واقع کف منافع ملی ما را تامین می کند و هرکس به این ۹ بند توجه نکند و بخواهد فرافکنی انجام دهد حرکتی برخلاف مصالح ملی کرده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در بخش پایانی نامه خود به ایجاد مصونیت در داخل کشور تاکید کردند گفت: چگونه می توان در داخل مصونیت ایجاد کرد اما به اولویت کشور یعنی مسائل فرهنگی و فوریت جامعه یعنی مسائل اقتصادی توجهی نکرد.

وی افزود: برای اینکه ما از حوزه مسائل اقتصادی ضربه نخوریم و دشمن نتواند از طریق آن به ما آسیبی بزند رهبری توجه به اقتصاد مقاومتی را در نامه خود اشاره کردند.

زاکانی با بیان اینکه یک وجه نفوذ این است که کسی بخواهد با وحدت شکنی استحکام درون نظام را مخدوش کند خاطرنشان کرد: کسانی که جهت گیری های انقلاب اسلامی را فراموش سازند در واقع به منافع ملی بی توجهی کردند و هیچ تلاشی برای مصونیت سازی انجام ندادند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۲
1
1
آی قربون زبونت ما هم دقیقا همین رو میگیم!
نظرات بینندگان