arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۴۰۸۴
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۹ - ۱۱ آبان ۱۳۹۴

قائم مقام وزیر بهداشت: ابتلای سالانه 90 هزار ایرانی به سرطان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور مشارکت های اجتماعی گفت: سالانه 90 هزار نفر به بیماران سرطانی کشور افزوده می شود.

سیدمحمد هادی ایازی روز دوشنبه در همایش خیرین و سازمان های مردم نهاد حوزه سلامت استان لرستان اظهار داشت: حدود سه هزار و 400 نفر از این تعداد کودک هستند.

وی همچنین با بیان اینکه در سال 1356 فقط 26 بیمار مبتلا به ام اس در کشور شناسایی شده، افزود: در حال حاضر 60 هزار نفر در کشور مبتلا به ام اس هستند.

ایازی با تاکید بر جلب مشارکت خیران در حوزه سلامت و نیاز حوزه سلامت به حضور خیران گفت: چهار هزار و 700 لرستانی مقیم خارج از کشور هستند که با توجه به شرایط عالی بسیاری از این افراد، مسئولان استان باید نسبت به شناسایی و جذب این افراد در امور خیریه بهداشت و درمان اقدام کنند.

وی ادامه داد: مشکلات زیرساختی و کمبود امکانات در حوزه سلامت بسیار بوده و حل آن نیز طی سالهای آینده برطرف خواهد شد اما بدون شک با خدمات ارائه شده در نظام جمهوری اسلامی، تمامی شهرها و روستاهای کشور طی سالهای آینده بیمارستان و خانه بهداشت خواهند داشت.

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور مشارکت های اجتماعی با بیان اینکه 48 درصد مرگ و میر با بیماری های قلبی و عروقی ارتباط دارد، گفت: اقدامات پیشگیرانه و آگاه سازی مردم عامل بسیاری مهمی در جلوگیری از این میزان مرگ ومیر و ابتلا به بیماری های مختلف است.
منبع: فارس
نظرات بینندگان