arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۴۰۸۷
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۹ - ۱۱ آبان ۱۳۹۴

احداث نیروگاه با سرمایه گذاری مستقیم خارجی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در جلسه شورای اقتصاد که به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد، احداث نیروگاه سیکل ترکیبی با سرمایه گذاری مستقیم خارجی به تصویب رسید.

در این جلسه که وزرای نفت، نیرو، جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و معاون رییس جمهور در امور اجرایی نیز حضور داشتند، درخواست برخی از دستگاه‌های اجرایی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و به تصویب رسید.

احداث نیروگاه سیکل ترکیبی در ساختگاه‌های میانه، ارس، تبریز و زاهدان جمعاً به ظرفیت 3520 مگاوات که مورد درخواست وزارت نیرو بود، پس از توضیحات وزیر و ارایه گزارشی از جزئیات فنی و میزان سرمایه گذاری به تصویب رسید.

قرار است این طرح برای نخستین بار و با سرمایه گذاری مستقیم خارجی در کشور اجرا شود.

دوره قرارداد این طرح 5 ساله است و میزان سوخت صرفه جویی شده در سال 17.5 میلیون متر مکعب و میزان برق تولیدی در هر سال نیز 17429 میلیون کیلووات ساعت خواهد بود.

در این نشست همچنین طرح خط لوله انتقال گاز دامغان، کیاسر، ساری، نکا که ازسوی وزیر نفت مطرح شد، پس از ارائه گزارش و توضیحات لازم درخصوص توجیهات فنی و جزئیات مربوط به سرمایه گذاری و مدت اجرا، به تصویب شورا رسید.

مجموع سرمایه گذاری برای این طرح حدود 153 میلیون دلار، مدت اجرا دو سال و میزان اشتغالزایی مستقیم 680 نفر است.

همچنین ایجاد زیرساخت‌های لازم جهت اجرای طرح گازرسانی و کاهش واردات به میزان سالانه 7300 میلیون متر مکعب گاز طبیعی از جمله اهداف اجرای این طرح خواهد بود.

در این جلسه همچنین تعیین قیمت خرید تضمینی محصولات زراعی برای سال 1395 که مورد درخواست وزارت جهاد کشاورزی بود، از سوی مهندس حجتی وزیر جهاد کشاورزی مطرح شد و پس از ارائه نظرات و دیدگاه‌های مختلف، مورد موافقت قرار گرفت.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی دولت
نظرات بینندگان