arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۴۱۱۵
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۲۰ - ۱۱ آبان ۱۳۹۴

روسیه بمباران بیمارستان در سوریه را تکذیب کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 وزارت دفاع روسیه ادعای رسانه های غربی مبنی بر بمباران بیمارستان شهر سلمیه در سوریه را تکذیب و آن را ادعای بی اساس خواند.

 ژنرال «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه امروز (دوشنبه) در جمع خبرنگاران تصویری ماهواره ای از بیمارستان شهر «سلمیه» سوریه را که رسانه های غربی ادعای بمباران ان توسط هواپیماهای روسی کرده اند، نشان داد.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه تصویر ماهواره ای بیمارستان شهر سلمیه در سال 2014 پس از ساخت آن را با تصویر هوایی که روز شنبه گذشته از این بیمارستان گرفته شده است، مقایسه کرد و افزود: همان طور که مشاهده می کنید بیمارستان این شهر سالم و هیچ آسیبی به آن وارد نشده است.

رسانه های غربی در راستای جنگ اطلاعاتی و روانی علیه روسیه به تازگی ادعا کرده بودند که هواپیماهای روسی در جریان بمباران شهر سلمیه بیمارستان این شهر را هدف قرار داده اند.
این رسانه ها هفته گذشته هم مدعی شده بودند که در جریان بمباران شهر «جسر الشغور» در استان ادلب سوریه توسط هواپیماهای روسی، مسجد این شهر ویران شده است.

رییس اداره عملیات ستاد کل نیروهای مسلح روسیه روز سی ام اکتبر در گفت و گو با خبرنگاران با نشان دادن تصویری هوایی از مسجد شهر جسر الشغور گفت: این تصویر هوایی را هواپیمای روسی روز 29 اکتبر هنگام پرواز بر فراز شهر جسر الشغور از مسجد این شهر گرفته است.

ژنرال «آندره کارتاپولوف» افزود: همان طور که مشاهده می کنید ادعای برخی رسانه ها مبنی بر بمباران مسجد جسر الشغور بی اساس و دور از واقعیت است و ساختمان مسجد هیچ آسیبی ندیده است.

رییس اداره عملیات ستاد کل نیروهای مسلح روسیه روز یکشنبه نیز گفت: بسیاری از ادعاهایی که رسانه های غربی در باره عملیات هوایی مسکو علیه تروریست ها در سوریه مطرح می کنند، دروغ پردازی است و با اهداف سیاسی منتشر می شود.

ژنرال «آندره کارتاپولوف» اعلام کرد: به رغم این که ستاد کل نیروهای مسلح روسیه به سرعت و بطور کامل مردم را از اقدامات واحدهای هوایی این کشور در سوریه علیه تروریست ها مطلع می کند، رسانه های غربی ادعاهای دروغین در این خصوص منتشر می کنند که در آن مسکو بدون انتخاب هدف برای حمله و بمباران گسترده اماکن مسکونی متهم می شود.

به گزارش شبکه اول تلویزیون سراسری روسیه، کارتاپولوف با بیان این که ادعاهای رسانه های غربی اخیرا علیه روسیه افزایش یافته است، افزود: این رسانه ها هر روز روسیه را به بمباران اماکن مسکونی، باستانی و تاریخی و مساجد متهم می کنند و در برخی موارد، تعداد اتهامات حتی از شمار اهداف بمباران شده نیز بیشتر می شود.

وی تصریح کرد: این رسانه ها شواهد و مدارک معتبری برای تایید ادعاهای خود علیه روسیه ارائه نمی کنند.رسانه های غربی در این زمینه معمولا تصاویر یا فیلم هایی از اماکن مخروبه را نشان می دهند و ادعا می کنند که این اماکن بر اثر بمباران های روسیه تخریب شده اند.

رییس اداره عملیات ستاد کل نیروهای مسلح روسیه گفت: روسیه بر خلاف ادعاهای دروغین رسانه های غربی اطلاعات کامل به ویژه تصاویر ماهواره ای و هوایی بمباران های اهداف تروریست ها را در سوریه نشان می دهد.

روسیه در چارچوب قراردادهای همکاری نظامی خود با سوریه، از یک ماه پیش (از سی ام ماه سپتامبر گذشته) حدود 50 فروند جنگنده سوخو، چندین بالگرد جنگی «ام.آی-24» و مجموعه ای از رزمناوها، یک ناو تجسسی و همچنین پهپادها را به درخواست دولت سوریه درخاک این کشور برای مبارزه علیه تروریست ها به کار گرفته است.

مسکو اعلام کرده است که این همکاری ها در چارچوب مقررات بین المللی و برای اجرای قراردارد همکاری با دولت قانونی سوریه آغاز شده است و ادامه خواهد یافت.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان