arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۴۱۳۲
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۲۱ - ۱۱ آبان ۱۳۹۴

رقم خسارت میلیاردی سیل ایلام مشخص شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون نظارت بر بهره‌برداری آبفای کشور گفت: به دلیل پراکندگی تاسیسات آب و فاضلاب در سطح شهر ایلام 85 میلیارد تومان خسارت به این تاسیسات وارد شده است. حمیدرضا تشیعی در این باره اظهار کرد: با توجه به بروز حادثه سیل در ایلام طی چند روز گذشته، تامین آب شرب شهر ایلام از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و از ساعات اولیه بروز این حادثه ستاد بحران آبفای کشور و استان تشکیل شد.

وی با بیان اینکه تلاش کارکنان و پرسنل آبفای استان ایلام توانست رکوردی را در این حادثه رقم بزنند، افزود: در هنگام بروز حادثه تمام ظرفیت آبفای استان به‌کار گرفته شد و در این مدت به صورت پله‌ای تصفیه‌خانه آب ایلام و چشمه‌های گل‌گل علی‌رغم وجود کدورت، سالم سازی و وارد مدار شد.

معاون نظارت بر بهره‌برداری آبفای کشور اضافه کرد: خسارت‌های جدی به تاسیسات آب و فاضلاب استان ایلام وارد شده که البته نباید فراموش کرد که در هنگام بروز حادثه قطعی برق در تصفیه‌خانه ایلام رخ داد که با تلاش پرسنل آب و فاضلاب استان برق اضطراری وصل و آب شهر ایلام تامین شد.

وی با اشاره به خسارت‌های این سیل عنوان کرد: متاسفانه به خاطر پراکندگی تاسیسات آب و فاضلاب در سطح شهر ایلام 85 میلیارد تومان خسارت به این تاسیسات وارد شده و در بخش روستایی نیز در 100 روستا میزان خسارت وارده شده که در برخی روستاها تا 100درصد برآورد شده است.

وی ادامه داد: در برخی از روستاها شاهد سیستم تک‌چاه و تک خط انتقال هستیم و در تلاشیم آب این روستاها هر چه زودتر وارد مدار بهره‌برداری شود.

معاون بهره‌برداری آبفای کشور اضافه کرد: درخواست ویژه ما از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور این است که آبفای استان ایلام از محل اعتبارات ماده 10 و 12 مورد کمک قرار گیرد و تاسیسات به وضعیت عادی بازگردند.

وی ادامه داد: 20 کیلومتر از شبکه آب و 25 کیلومتر از شبکه فاضلاب در شهر ایلام تخریب شده و به دنبال اعتبارات ویژه برای جبران خسارات ناشی از سیل برای استان ایلام هستیم.



منبع: میزان
برچسب ها: شبکه آب ، آبفا ، سیل ، فاضلاب
نظرات بینندگان