arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۴۲۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۶ - ۱۲ آبان ۱۳۹۴

موگرینی: وین2 آغاز خوبی برای حل مسائل سوریه است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در دیدار با «نبیل العربی» دبیرکل اتحادیه عرب در قاهره گفت:به تلاشها برای یافتن راهکار سیاسی جهت حل بحران سوریه که حفظ تمامیت ارضی این کشور را تضمین میکند، ادامه میدهیم.

به نقل از پایگاه النشره، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با «نبیل العربی» دبیرکل اتحادیه عرب در قاهره دیدار و گفتگو کرد.

بر اساس این گزارش، دو طرف در این دیدار درباره آخرین تحولات منطقه به ویژه بحران سوریه بحث و تبادل نظر کردند.

در همین ارتباط، موگرینی با اشاره به لزوم حل سیاسی بحران سوریه گفت: باید راهکاری برای حل بحران سوریه در نظر گرفته شود که حفظ تمامیت ارضی این کشور را تضمین کند.

وی با بیان اینکه اتحادیه اروپا به رایزنی های خود با «استفان دیمیستورا» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه برای حل بحران این کشور ادامه می دهد، اظهار داشت: تلاش می کنیم تا از طریق این رایزنی ها آغاز مذاکرات سیاسی میان دولت سوریه و مخالفان آن را تسهیل کنیم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین با اشاره به نشست وین۲ درباره سوریه تصریح کرد: با توجه به اینکه تمامی بازیگران مؤثر بین المللی در این نشست مشارکت داشتند، نشست وین۲ گام مهمی در مسیر آغاز مذاکرات سیاسی برای حل بحران سوریه تلقی می شود.

گفتنی است، موگرینی بامداد امروز با «سامح شکری» وزیر خارجه مصر در قاهره دیدار و درباره راهکارهای حل بحران سوریه با وی گفتگو کرده بود.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان