arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۴۳۰۷
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۸ - ۱۲ آبان ۱۳۹۴

رد پای عربستان در بحران مهاباد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سردار غلامعلی حیدری روز سه شنبه در گردهمایی فرماندهان رده های مقاوت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در هتل طرقبه مشهد بیان کرد: دشمن توان سایبری خود را به شدت بالا برده و رصد و پایش محیط سایبری ایران را در دستور کار دارند.

آمریکا به دنبال جنگ مردم محور

وی در ادامه گفت: از سوی رییس جمهور آمریکا اخیرا راهبرد «وست پوینت» برای نخستین بار مطرح و بر سه پایه گسترش تهدیدات، جنگ مردم محور و جنگ نیابتی ساماندهی شده است.

معاون سازمان پدافند غیرعامل افزود: در این راستا آمریکا از این پس راهبرد مداخله مستقیم را به مدیریت از راه دور با شاخصه هایی از جمله واگذار کردن حل مشکلات منطقه به درون خود منطقه و بازیگران منطقه ای به جای دخالت مستقیم، در دستور کار دارد.

وی ادامه داد: تغییر عامل حادثه مرگ دختری در یکی از هتل های خصوصی مهاباد در آذربایجان غربی و نسبت دادن عامل این حادثه به یکی از مسئولان جمهوری اسلامی و انتشار آن در فضای جامعه تبدیل موضوعی اجتماعی به موضوعی ملی و بین المللی، شاهدی بر این مدعا است.

رد پای عربستان سعودی در بحران مهاباد

معاون بسیج و امور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور ادامه داد: بررسی های بعدی نشان داد در انتشار این خبر در شبکه های اجتماعی ۷۵ درصد شبکه های اجتماعی عربستان سعودی و ۱۵ درصد شبکه های اجتماعی ترکیه دخیل بوده اند.

وی با اشاره به ضرورت تشکیل ارتش سایبری گفت: کشورهای اروپایی و غربی ارتش سایبری تشکیل داده اند و کشور آمریکا نیز دارای ارتش ۱۶ هزار نفری سایبری است.

پدافند غیر عامل تاکید مقام معظم رهبری

معاون بسیج و امور استان های سازمان پدافند غیرعامل گفت: پدافند غیرعامل راهبرد تقویت توان داخلی و مقابله با تهدیدات دشمن است و همواره جزو تاکیدات مقام معظم رهبری بوذه است.

وی بر نقش بسیج در پدافند غیرعامل تاکید و بیان کرد: طبق قانون اساسی فرمانده معظم کل قوا جنگ و صلح را اعلام می کنند که بر این اساس در ۱۴ اردیبهشت ماه امسال ایشان تاکید کردند امروز کشور درگیر جنگ نظامی نیست اما درگیر جنگ سیاسی، اقتصادی و امنیتی است و بالاتر از همه درگیر جنگ فرهنگی است.

حیدری بیان کرد: طبق فرموده معظم له باید قدرت و اقتدار خود را برای مقابله با دشمن افزایش دهیم و این تقویت توان داخلی بر سه محور افزایش توان اقتصادی با راهبرد اقتصادی مقاومتی، دستیابی به علم پیشرفته و داشتن روحیه انقلابی است.

وی افزود: در هر سه کلید واژه و راهبرد فوق، بسیج می تواند نقش اساسی و تعیین کننده ایفا کند.

وی ادامه داد: نقش بسیج در پدافند غیرعامل به عنوان محور اصلی توان افزایی داخلی، دشمن شناسی و آسیب شناسی در زیرساخت ها، مشارکت و حضور در شورای کمیته پدافند غیرعامل، همکاری در مدیریت بحران، فرهنگ سازی، آموزش و اطلاع رسانی است.

 در مراسم سومین گردهمایی فرماندهان بسیجی تابعه وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی که صبح امروز در هتل طرقبه مشهد برگزار شد همچنین از فرمانده پایگاه مقاومت بسیج اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی به عنوان مدیر بسیجی نمونه  تقدیر شد.

عباسعلی برونسی فرمانده پایگاه مقاومت بسیج اداره کل تعاون خراسان رضوی به واسطه فعالیت های شایسته درعرصه احیای فرهنگ و تفکر بسیجی و اجرای طرح شجره طیبه صالحین در سطوح مختلف بسیج کارمندان و بسیج کارگری به عنوان فرمانده و مدیر بسیجی نمونه انتخاب و از قائم مقام وزیر تعاون لوح تقدیر دریافت کرد.

منبع: مهر
برچسب ها: پدافند ، راهبرد ، کمیته ، طیبه
نظرات بینندگان