arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۴۳۴۶
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۲۱ - ۱۲ آبان ۱۳۹۴

حمله شیمیایی چندبارۀ عربستان به بندر حدیده یمن

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 عضو کمیته مستندسازی جنایت‌های عربستان در حمله به یمن تاکید کرد طی هفته‌های گذشته بندر حدیده توسط بمب‌های شیمیایی هدف قرار گرفت و وضعیت جسمی افراد زخمی شده در این حملات گویای قرار گرفتن آنان در معرض آلودگی‌های شیمیایی است.

دکتر "یوسف الحاظری" عضو کمیته ملی مستند سازی جنایت‌های اشغالگران و تلاش برای امدادرسانی" یمن در گفتگو با خبرنگار گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به جنایت های سعودی ها در یمن اشاره کرده و در این خصوص گفت: جنگنده‌های سعودی در آخرین جنایت خود منازل مسکونی مردم در شهر تعز را که اغلب آنان از هواداران عربستان سعودی هستند هدف قرار داده و تعداد زیادی از آنان را زخمی و شهید کردند. در این حمله تقریباً 18 نفر شهید شدند و آسیب فراوانی به منازل مردم وارد شده.

صعب العبور بودن صعده و لحج عامل مخفی ماندن جنایت‌ سعودی‌ها

وی در خصوص حملات سعودی‌ها با استفاده از سلاح های نامتعارف گفت: جنایت‌های سعودی‌ها در استان‌های صعده و لحج همچنان ادامه دارد و جنگنده‌های دشمن اقدام به هدف قرار داد مردم با سلاح‌های نا متعارف مختلف همچون بمب‌های خوشه‌ای می‌کند اما متأسفانه به دلیل صعب‌العبور و دور از دسترس بودن این مناطق جنایت‌های سعودی‌ها در آنها به دور از انظار عمومی دنیا باقی مانده است.

یوسف الحاظری با اشاره به حملات شیمیایی جنگنده‌های سعودی به مناطق مختلف یمن در این باره گفت: متأسفانه طی هفته‌های گذشته بندر حدیده توسط بمب‌های شیمیایی هدف قرار گرفت و وضعیت جسمی افراد زخمی شده در این حملات گویای قرار گرفتن آنان در معرض آلودگی‌های شیمیایی است. ما خواهان تآغاز تحقیقات بین المللی در این زمینه هستیم تا جوانب امر به طور کامل آشکار شود.

دلارهای نفتی سعودی‌ها سد راه تحرک بین المللی یمنی‌ها می‌شوند

او در پایان گفت: متأسفانه تمام تلاش‌های ما برای تحرک در عرصه بین المللی و متوقف کردن جنایت‌های سعودی‌ها توسط دلارهای نفتی عربستان با شکست مواجه می‌شوند.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان