arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۴۳۵۷
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۲۱ - ۱۲ آبان ۱۳۹۴

الجزیره: ارتش آزاد سوریه ارائه اطلاعات به روسیه را رد کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شبکه خبری الجزیره خبر داد که ارتش آزاد سوریه هرگونه ارائه اطلاعات به جنگنده‌های سوری برای هدف قرار دادن مواضع داعش را رد کرد.

ساعتی پیش خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که ارتش روسیه به کمک اطلاعاتی که توسط مخالفان سوری دریافت کرده اهدافی را در داخل سوریه بمباران کرد.

نیروی هوایی روسیه اعلام کرد که مخالفان سوری به توافقی درباره اقدام مشترک علیه تروریست‌ها دست یافته‌اند.

نیروی هوایی روسیه اضافه کرد که بر اساس اطلاعات دریافتی از مخالفان، 24 هدف توسط جنگنده‌های روسی بمباران شدند.

پیش از آن نیز "آندری کارتاپولوف" مدیر عملیات اصلی ستاد مشترک ارتش روسیه اعلام کرد که نیروی هوایی روسیه از زمان آغاز عملیات علیه تروریست‌ها در سوریه از 30 سپتامبر 1631 سورتی پرواز انجام داده که طی آن 2084 هدف گروه‌های تروریستی داعش و جبهة النصره در سوریه را مورد هدف قرار داده است.

وی افزود: جنگنده‌های روسی از 30 سپتامبر تا کنون 287 مرکز فرماندهی تروریست‌ها، 155 مرکز ذخیره سوخت و مهمات و 52 پایگاه آموزش تروریست‌ها و 40 کارگاه ساخت راکت و مین های زمینی را نابود کرده است.

از سوی دیگر وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که جنگنده‌های روسی و آمریکایی مانور مشترکی را برای جلوگیری از برخورد در حریم هوایی سوریه انجام می‌دهند.

همچنین خبرگزاری روسی اینترفاکس اعلام کرد که مسکو و اسرائیل همواره یکدیگر را در جریان عملیات هوایی در سوریه قرار می‌دهند.

جنگنده‌های روسیه که طی روزهای اخیر عملیات گسترده‌ای را علیه گروه تروریستی داعش در سوریه انجام می‌دهند تنها طی دو روز گذشته در 131 عملیات سورتی 237 موضع داعش را هدف حملات خود قرار داده‌اند.

حملات روسیه درحالی در سوریه ادامه دارد که از زمانی که روسیه حملات هوایی خود علیه مواضع تروریست ها در سوریه را آغاز کرده، حملات هوایی ائتلاف آمریکایی در سوریه کاهش داشته است.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان