arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۴۶۵۰
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۸ - ۱۴ آبان ۱۳۹۴

هاشمی رفسنجانی: دانشگاه آزاد علی رغم مزاحمت ها، موفقیت هایی داشته است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان وظایف هر یک از بخش های مدیریتی دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: در تمام این سال ها علی رغم مزاحمت ها و کارشکنی ها، موفقیت هایی در دانشگاه داشتیم که 242 نماینده مجلس در آخرین بیانیه آن را تایید کردند.

 آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی روز پنجشنبه در همایش هم اندیشی و همسویی نظارت و ارزیابی بی درنگ و هوشمند برای ارتقا کیفیت دانشگاه و پیشتاز در تولید علم و اندیشه، این مطلب را بیان کرد.

وی این دانشگاه را شجره ی طیبه، یادگار ارزشمند امام (ره) و یکی از مهمترن دستاوردهای انقلاب اسلامی خواند و گفت: در شرایطی دانشگاه آزاد اسلامی به کمک جامعه آمده بود که در سراسر کشور فقط 150 هزار دانشجو بود و الان 10 میلیون فارغ التحصیل داریم که نیمی از آن از دانشگاه آزاد اسلامی است.

هاشمی رفسنجانی با یادآوری اساسنامه دانشگاه آزاد اسلامی که با حضور حقوقدانان برجسته در سال 61 تدوین شد، گفت: در دولت قبل با قانون شکنی اساسنامه را در شورای عالی انقلاب فرهنگی تغییر داده بودند، در حالی که با صراحت عنوان شده بود که هر تغییر اساسنامه باید با تایید هیات موسس باشد.

وی با اشاره به استقبال چند کشور اروپایی ، آفریقایی و آسیایی برای ایجاد چند شعبه در خارج از کشور گفت: در سفرم به آفریقا، روسای هر کشوری تقاضای تاسیس دانشگاه داشتند و ما در جزیره زنگبار ، زمینی هم گرفتیم و قرار بود استادان زبان سواحلی را تربیت کنیم که متاسفانه بعدها پیگیری نشد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام ، کمک به تحصیل فرزندان خانواده های کم بضاعت را یکی از دستاوردهای این دانشگاه آزاد اسلامی دانست و گفت: با سواد شدن بچه های خانواده های متوسط و فقیر باعث تقویت و توسعه سواد به عنوان زیربناترین کار در کشور می شود.

هاشمی رفسنجانی، با یادآوری اقدامات دکتر جاسبی در دوران تصدی در دانشگاه آزاد گفت: امروزه در هر شهری که می رویم، یکی از بهترین ساختمان های آن شهر متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی است و مطمناً مردم هیچ شهری نمی گذارند، دانشگاه آنان تعطیل شود.

وی در ادامه سخنان خویش همکاری و همدلی مسئولین دانشگاه را ضرورتی برای توسعه کمی و کیفی دانست و با تقدیر از اقدامات دکتر میرزاده به عنوان مسئول اجرایی و دکتر نوریان به عنوان مسئول نظارت ، گفت: هدف همه ما در مجموعه دانشگاه آزاد کمک به ارتقای تحصیلی و تقویت پژوهش و تحقیق است و باید به همه کمک کنیم تا عقب ماندگی های 2 سال فترت جبران شود.
رییس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی افزود: اگر چه این مجموعه به خاطر دوراندیشی های امام (ره) و کمک های سران قوا آغاز به کار کرد ، اما همیشه به اقیانوس بیکران مردم متکی است.

این همایش به همت دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی و با حضور رییس، معاونین ، مدیران و روسای هیات های عالی نظارت مناطق ، جمعی از اعضای هیات امنا و هیات موسس و همچنین جمعی از مسئولان ، مدیران و روسای سازمانها و نهادهای مرتبط با دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

**استادان و کارکنان دانشگاه آزاد با اصلاح ضوابط از باغ بزرگ علمی حراست کرده اند
در آغاز این دیدار علی محمد نوریان دبیر هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی نیز در گزارشی از روند تاسیس این دانشگاه از سال 61 ، گفت: در مجموعه این سالها استادان و کارکنان دانشگاه با اصلاح فرایندها و ضوابط از این باغ بزرگ علمی حراست کرده اند.

وی فارغ التحصیلی بیش از 5 میلیون دانشجو از این دانشگاه را به محصولات باغ علم و دانش تشبیه کرد و گفت: این دانشگاه با ابعاد مختلف هنوز بالنده است و باید از آن حفاظت کرد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی نیز در سخنانی تدبیر مسئولان و جدیت مدیران دانشگاه را برای توسعه کمی و کیفی این مجموعه بی نظیر، ضروری دانست و گفت: 31 اردیبهشت سال 1361، نهال دانشگاه آزاد اسلامی با تدبیر آیت الله هاشمی رفسنجانی و با راهنمایی های امام راحل غرس شد و امروز الگوی جهانی علم ، توسعه و پیشرفت است.

دکتر میرزاده با تاکید بر ضرورت و منافع تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی در کشور، گفت: برای تداوم کارها هم، طرح هایی داریم که با راهنمایی های رئیس هیات موسس و هیات امنا تدوین شده تا ضمن رفع مشکلاتی چون بدهی بالا، توقف طرح های عمرانی و کمبود بودجه ، به توسعه کیفی برسیم.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان