arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۴۶۵۳
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۸ - ۱۴ آبان ۱۳۹۴

استقرار پهبادهای ناتو در مدیترانه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 سازمان پیمان آتلانتیک شمالی «ناتو» قصد دارد به عنوان اقدامی نظارتی در مرزهای جنوبی حوزه خود به بهانه خطری که از شمال آفریقا و از سوی گروه های افراطی مانند داعش، اروپا را تهدید می کند به استقرار پهپادهای خود در منطقه مدیترانه بپردازد.

به نقل از روزنامه ال موندو، این مطلب را «جنس استولتنبرگ» دبیر کل ناتو چهارشنبه شب در کنفرانسی مطبوعاتی در کنار «پدرو مورنس» وزیر دفاع اسپانیا اظهار کرد.

استولتنبرگ روز گذشته در پایگاه «سن گره گوریو» شهر «ساراگوسا» واقع در شرق اسپانیا حضور یافت تا از نزدیک، برگزاری بخشی از رزمایش بزرگ ناتو موسوم به «نیزه سه شاخه» که با دو هزار نظامی از 20 کشور جهان در این مکان برگزار می شود را نظاره کند.

به گفته دبیرکل ناتو، بی ثباتی و خطراتی که از سمت جنوب می آید، بسیار نزدیک به مرزهای کشورهای همپیمان ناتو هستند و به همین دلیل، متحدان باید خود را با آن انطباق دهند و یک سری اقدامات را که چند سال پیش، هیچکس آن را تصور نمی کرد، انجام دهند.

وی اضافه کرد: این اقدامات شامل استقرار یک نیرو از چندین پهباد در پایگاه «سیگونلا» واقع در سیسیل ایتالیا خواهند بود؛ زیرا نظارت برای حفظ کشورهای متحد جنوبی، اقدامی کلیدی است.
در همین ارتباط، دبیرکل ناتو جزئیات بیشتری در این مورد که چه کشورهایی این پهبادها را ارائه خواهند داد و یا اینکه در چه زمانی این پهبادها مستقر خواهند شد، بیان نکرد.

استولتنبرگ افزود؛ خطرهایی که از سمت کشورهای جنوب، اروپا را تهدید می کنند از سوی افغانستان، عراق، سوریه، خاورمیانه و شمال آفریقا گسیل می شوند.

وی در ارتباط با افغانستان اضافه کرد که در این کشور، دیگر نیروهای رزمی از سوی این سازمان حضور نخواهند داشت اما یک گروه مشورتی در آنجا حضور پیدا خواهند کرد که بزودی، اطلاعات بیشتری در خصوص نحوه و مأموریت این گروه در افغانستان انتشار خواهد یافت.

استولتنبرگ همچنین در مورد رزمایش نیزه سه شاخه، افزود که ناتو، پس از این تمرینات برای مقابله با افراط گرایی و خشونت داعش، افزون بر تجاوز روسیه به اوکراین آماده است.

رزمایش ناتو در اسپانیا از روز 21 اکتبر تا ششم ماه نوامبر جاری (29مهر تا 15 آبان) برگزار می شود و در آن 30 هزار نیرو شرکت می کنند که از این تعداد 20 هزار نیرو در اسپانیا مستقرند.

در این رزمایش، عملیات زمینی، هوایی و دریایی، نبردهای شهری، مأموریت واحدهای ویژه، عملیات چتربازان و حتی اقدامات مربوط به خطر تسلیحات اتمی، رادیواکتیو، بیولوژیک و یا شیمیایی نیز تمرین می شود.
منبع: ایرنا
برچسب ها: رزمی ، رزمایش ، تجاوز ، نبرد
نظرات بینندگان