arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۴۶۶۵
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۹ - ۱۴ آبان ۱۳۹۴

تجمع اعتراضی علیه السیسی در مقابل ساختمان نخست وزیری انگلیس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
صدها تن از مخالفان 'عبدالفتاح السیسی' رئیس جمهور مصر، روز پنجشنبه همزمان با دیدار او با دیوید کامرون، در مقابل ساختمان نخست وزیری انگلیس در قلب لندن تجمع کردند.

در این تجمع اعتراضی، معترضان با سردادن شعارهایی همچون ‘ننگ برکامرون’، ‘مرگ برحکومت کودتایی’ و ‘مرسی آزاد باید گردد’، انزجار خودشان را از دعوت دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس از عبدالفتاح السیسی برای سفر به لندن، به نمایش گذاشتند.

معترضان همچنین شعارنوشته هایی به دست داشتند که بر روی آن نوشته شده بود ‘السیسی قصاب است، او را متوقف کنید’ و یا ‘کامرون، پناهندگان را دعوت کن، نه دیکتاتورها را’ خواستار آزادی زندانیان سیاسی و پایان بخشیدن به حکومت السیسی شدند.

شماری از معترضان نیز با دراز کشیدن روی پیاده روها و درحالی که با رب گوجه لباسهایشان را آغشته به خون جلوه می دادند سیاست های سرکوبگرانه رئیس جمهور مصر را به نمایش گذاشتند.

در جریان این حرکت اعتراضی پنج تن از معترضین نیز از سوی پلیس انگلیس دستگیر شدند.
این تجمع از سوی شماری از هواداران و اعضای اخوان المسلمین، کمپین ‘السیسی را متوقف کنید’ و شماری دیگر از محافل مدافع حقوق بشری برگزار شد.

آنها همچنین شامگاه گذشته نیز به رغم ریزش باران در مقابل ساختمان نخست وزیری تجمع کرده و خواستار لغو ملاقات دیوید کامرون و السیسی شده بودند.

شایان ذکر است که همزمان با تظاهرات امروز( پنجشنبه ) ، شمار محدودی از طرفداران السیسی نیز با به اهتزاز درآوردن پرچم مصر از ورود السیسی به لندن استقبال کردند.

رئیس جمهور مصر شامگاه چهارشنبه، به دعوت دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس برای دیدار رسمی سه روزه وارد لندن شد.

عبدالفتاح السیسی رییس جمهور مصر همزمان با تظاهرات یاد شده ،با دیوید کامرون در داونینگ استریت ( ساختمان نخست وزیری انگلیس ) در مورد آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی و مسایل موردعلاقه دو کشور و زمینه های گسترش روابط و همکاری دوجانبه در موضوعات مختلف سیاسی، اقتصادی، تجاری، امنیتی و مبارزه با تروریسم گفت وگو کرد.

گفته می شود که حادثه سقوط هواپیمای روسی برفراز سینا و نیز به تعلیق درآمدن پرواز خطوط هواپیمایی انگلیس به شرم الشیخ به دلیل ترس از بمب گذاری ، از جمله مواردی بوده که در این دیدار مورد بحث قرار گرفته شده است.

براساس گزارش های منتشر شده، عبدالفتاح السیسی در جریان سفرش به لندن قرار است با 'مایکل فالون' وزیر دفاع انگلیس نیز دیدار و با وی درباره راه های تقویت همکاری نظامی، امنیتی و هماهنگی مشترک دو کشور به ویژه در زمینهٔ تهدیدهای گروه های تروریستی گفت وگو کند.
دیدار و گفت وگو با جمعی از اعضای پارلمان انگلیس در مورد گشودن کانال های ارتباطی مستقیم میان مجالس عوام و اعیان انگلیس با نمایندگان مجلس مصر، از دیگر برنامه السیسی اعلام شده است.

السیسی همچنین قرار است در جریان سفرش با مسئولان شرکت های بزرگ، تجار و سرمایه گذاران انگلیسی با هدف تشریح فرصت های سرمایه گذاری در مصر ، توسعه روابط اقتصادی قاهره و لندن در بخش های مختلف تولیدی و خدماتی به ویژه در بخش های انرژی، حمل ونقل، تأسیسات زیربنایی گفت وگو کند.

'جرمی کوربین' رهبر حزب مخالف کارگر نیز روز چهارشنبه ضمن انتقاد از دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس به دلیل دعوت از 'عبدالفتاح السیسی' رییس جمهور مصر برای سفر به لندن، گفت : این دعوت نشانه 'تحقیر انسانیت و حقوق دمکراتیک ' شمرده می شود.

نیروهای نظامی مصر تحت فرماندهی عبدالفتاح السیسی ( رییس جمهوری کنونی) در سوم ژوئیه 2013 میلادی ، محمد مرسی را که مردم این کشور در تاریخ 17 ژوئن 2012 میلادی و در اولین انتخابات دمکراتیک پس از وقوع انقلاب 2011 میلادی و برکناری حسنی مبارک ، به عنوان رییس جمهور برگزیده بودند، برکنار کرد.

سرکوب و فشار علیه گروه اخوان المسلمین و حامیان مرسی از سوی دولت 'السیسی'، تاکنون صدها کشته برجای گذاشته است و هزاران نفر نیز در جریان آن به زندان افتاده اند.
همچنین صدها نفر از اعضا و هواداران اخوان المسلمین نیز در جریان محاکمات شتاب زده که سازمان ملل آن را در تاریخ معاصر بی سابقه توصیف کرده است، به مرگ محکوم شده اند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان