arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۴۶۸
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۲ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۰
گزارش "سی ان ان" از شهرهای نزدیک به نیروگاه فوکوشیما؛

هیچ صدایی از زندگی بشری اینجا شنیده نمی شود

در محدوده چند کیلومتری اطراف نیروگاه هسته ای فوکوشیما که در جریان زلزله اخیر ژاپن آسیب دید و باعث آلودگی رادیواکتیو شد، زندگی جریان ندارد و شهرها و روستاها کاملا تخلیه شده اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شهرهای نزدیک نیروگاه فوکوشیما به شهر ارواح تبدیل شده اند.

 به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری انتخاب به نقل از تلویزیون سی ان ان،در محدوده چند کیلومتری اطراف نیروگاه هسته ای فوکوشیما که در جریان زلزله اخیر ژاپن آسیب دید و باعث آلودگی رادیواکتیو شد، زندگی جریان ندارد و شهرها و روستاها کاملا تخلیه شده اند.



 خبرنگار این شبکه در گزارشی از این منطقه گفت: هیچ صدایی از زندگی بشری اینجا شنیده نمی شود و فقط خانه ها و خیابان های خالی دیده می شوند.تخت های بیمارستانی با عجله تخلیه شدند.آثار آن نیز بخوبی دیده می شود.

این یک تخلیه سریع جمعی بود که در یک شهر نزدیک نیروگاه فوکوشیما صورت گرفت.همه چیز اینجا در شهر فوتابا روز یازدهم مارس ساعت دو و چهل و شش به وقت محلی متوقف شد.تصاویر این شهر خالی از سکنه را دو هفته بعد از حادثه دو خبرنگار آ‍زاد ژاپنی گرفته اند.دستگاه تشعشع سنج در هر نقطه از این شهر آلودگی بالای حد مجاز را نشان می دهد.

این خبرنگار افزود: شواهد نشان می دهد مردم بسیار با عجله شهر را ترک کرده اند.سگی مقابل یک خانه هنوز بسته است. خبرنگاری که این تصاویر را تهیه کرده است،به این حیوان که شدیدا گرسنه است،غذا می دهد.حتی در نقاطی هنوز بقایای اجساد قربانیان دیده می شود و کسی نیست که آنها را بیرون بکشد.

 خبرنگار سی ان ان افزود،اما چیزی که هرگز فراموش نمی شود،علامت بر دروازه شهر است که بر آن نوشته شده است، انرژی هسته ای :آینده شهر ما .این زمانی مایه غرور مردم فوباتا بود.شوجی اوگابا خبرنگار ژاپنی می گوید،عجیب است،نیروگاه هسته ای درهایی را که قرار بود به روی آینده بگشاید، بست.
برچسب ها: ژاپن ، زلزله ، فوکوشیما
نظرات بینندگان