arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۴۶۸۸
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۲۰ - ۱۴ آبان ۱۳۹۴

سرمربی رئال چطور سر راه سپاهان قرار گرفت؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیرعامل سپاهان می گوید شگفت زده شده از اینکه چطور چنین نام های بزرگی را برای هدایت تیمش به او پیشنهاد داده اند.

سپاهان تصمیم گرفته تا مربی بعدی اش یک مربی خارجی باشد و به دنبال این است تا هرچه زودتر این انتخاب را انجام دهد.

این اتفاق سبب شده تا لیستی از نام های بزرگ سر راه سپاهان باشد. سپاهان که برای امسال ، یکی از گرانترین قراردادهای لیگ را با حسین فرکی بسته بود و به او اگر در این تیم می ماند ، رقمی بین 600 تا 800 هزار دلار باید پرداخت می کرد، حالا با فسخ قرارداد همکاری با مرد دوست داشتنی و قهرمان دو دوره متوالی لیگ باید به دنبال گزینه ای خارجی با رقمی در همین حوالی باشد. ورود آنها به بازار خرید مربی سبب شده تا لیستی از مربیان بی کار دنیا روی میز اصغر باقریان باشد که نام هایی عجیب در آنها دیده می شود. یکی از این نام ها بازیکن اسطوره ای آلمان و مربی پیشین رئال مادرید است . نامی به بزرگی برند شوستر. او اما تنها نام سرشناسی نیست که به سپاهان پیشنهاد شده است. باقریان در این باره به خبرانلاین می گوید:«راستش خودم ماندم این رزومه ها و نام ها چقدر واقعی هستند و اصلا به ایران می آیند یا نه . ولی وقتی اسم ها را ورق می زنم ، 3 نام بزرگ از کشور آلمان در میان شان است. برند شوستر یکی از این 3 نفر است. یا مثلا روبرتو کارلوس هم در این لیست وجود دارد. البته گزینه هایی مثل استیماچ و ژوروان ویرا هم به ما پیشنهاد شده اند . ولی من واقعا باورم نمی شود که ایجنت های ایرانی این نام ها را می آورند و پیشنهاد می دهند. البته ما باید به جیب مان نگاه کنیم . ما یکسری شاخص برای کارمان ترسیم کردیم و بر اساس آن می خواهیم مربی بعدی مان را انتخاب کنیم. الان روی 3 یا 4 اسم از این لیست بلند بالا که با معیارهای مان همخوانی دارند را برگزیده ایم تا از میان شان به گزینه نهایی برسیم. »

مدیر سپاهان طوری صحبت می کند که مشخص می شود به خوبی خودش هم می داند برنامه ای برای برند شوستر برای آمدن به سپاهان ندارد. شاید رقم قرارداد این مربی و سابقه او سبب شده که اصفهانی ها به دنبال گزینه های دیگر باشند. 

برند شوستر

بازیکن تیم ملی آلمان که سابقه بازی در تیم های بزرگی مثل رئال مادرید و بارسلونا را هم دارد. شوستر اگر چه در تیم ملی آلمان فقط 21 بازی انجام داد و 4 گل به ثمر رساند اما جزو یکی از با اخلاق ترین فوتبالیست های این کشور به شمار می آید. او که فوتبال خود را در کشورش و با تیم کلن شروع کرد بین سال های 1980 تا 1988 برای بارسلونا بازی کرد. اما سال 1988 در یک تصمیمی جنجالی به رئال مادرید پیوست و 2 سال برای این تیم بازی کرد. این بازیکن سابق رئال مادرید حتی سابقه مربیگری در این تیم را هم دارد. شوستر سال 2008 به دلیل کسب نتایج ضعیف از هدایت کهکشانی ها برکنار شد. مالاگا آخرین تیمی است که شوستر آن را در فصل 2013-14 هدایت کرده است. مالاگا آن سال با 45 امتیاز در رده یازدهم لالیگا قرار گرفت.

روبرتو کارلوس

مدافع چپ دوست داشتنی تیم ملی برزیل که با آن قد کوتاه شوت هایی می زد که گرفتنش برای بزرگترین دروازه بان های دنیا هم سخت بود. کارلوس که دوران اوج فوتبال خود را با رئال مادرید سپری کرد، سال 2012 در سمت بازیکن - مربی در تیم آنژی ماخاچ قلعه روسیه از فوتبال خداحافظی کرد و بیشتر ذهن خود را متمرکز به مربیگری کرد. او هم اکنون در سوپر لیگ ترکیه هدایت اکهیسار اسپور را در اختیار دارد و با 19 امتیاز در رده چهارم این لیگ است.

ژوروان ویرا

سرمربی سابق تیم سپاهان که در لیگ هفتم با این تیم تا آستانه قهرمانی هم رفت اما در برابر پرسپولیس آن را از دست داد. ویرا در سال 1999 مسلمان شده است و اسم « یوسف » را هم برای خودش انتخاب کرده است. او در سال 2007 با تیم ملی عراق به قهرمانی جام ملت های آسیا رسید. ویرا تا قبل از جام ملت های آسیا 2015 هم هدایت کویت را در اختیار داشت که در سال 2014 از کار برکنار شد.

ایگور استیماچ

مدافع تیم ملی کرواسی که شاید بزرگترین افتخار دوران ورزشی اش هدایت تیم ملی کشورش بین سال های 2012 تا 2013 بود. او حتی این فصل گزینه هدایت استقلال هم بود که در نهایت با مسئولان این تیم به توافق نرسید. استیماچ فوتبال خود را از هایدوک شروع کرد و پس از پایان دوران بازیگری خود هم به خوانندگی روی آورد و از شهرت خود در این راه استفاده کرد.

 

برچسب ها: مدافع ، لیگ ، مربیگری ، قلعه
نظرات بینندگان