arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۴۷۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۳ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۰
واکنش آیت الله مکارم شیرازی به مستند"ظهور نزدیک است":

نبايد از وجود مقدس امام زمان(عج) براي رسيدن به اهداف سياسي استفاده شود

اين مرجع تقليد صبح روز چهارشنبه در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم با اشاره به مستند ظهور بسيار نزديک است، اظهار كرد: در زماني زندگي مي‌کنيم که دشمنان از خارج در صدد هستند که بر پايه‌هاي اعتقادي ما ضربه بزنند و متاسفانه برخي از افراد بي‌اطلاع هم از داخل همين کار را مي‌کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آیت‌الله مکارم ‌شيرازي با بيان اين‌که «نبايد از وجود مقدس امام عصر (عج) براي اهداف سياسي استفاده شود»، گفت: اخباري به دست ما رسيده مبني بر اينکه قرار است سي‌دي دومي در خصوص ظهور حضرت مهدي (عج) و در همان مسير سي‌دي اول توليد شود که اميدواريم دستگاه قضايي اجازه ندهد اعتقادات ما آسيب ببيند.

به ‌گزارش خبرگزاري انتخاب، اين مرجع تقليد صبح روز چهارشنبه در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم با اشاره به مستند ظهور بسيار نزديک است، اظهار كرد: در زماني زندگي مي‌کنيم که دشمنان از خارج در صدد هستند که بر پايه‌هاي اعتقادي ما ضربه بزنند و متاسفانه برخي از افراد بي‌اطلاع هم از داخل همين کار را مي‌کنند.

وي افزود: کشيشي در کليسايي که تنها 50 عضو دارد قرآن را جلوي چشم دوربين‌ها محاکمه و آتش مي‌زند که اين از ديوانگي اوست. در آن مملکت در مقابل اين کار سکوت مي‌شود و متاسفانه کليساها نيز در مقابل اين حرکت واکنشي نشان نمي‌دهند.

مكارم شيرازي خاطرنشان كرد: ما مسلمانان هم گرفتار اختلافات داخلي خودمان هستيم و برخي افراد از داخل کشور از پايه‌هاي اعتقادي مردم و از امام زمان‌ (عج) سوء‌استفاده مي‌کنند. متاسفانه انتظار حضرت قائم ‌(عج) را ابزار اهداف و مسايل سياسي مورد نظر خود کرده‌اند و اگر ثابت شود که اين حرف‌ها درست نبوده مردم فردا مي‌گويند بحث انتظار از اصل درست نبوده است.

اين مرجع تقليد تاكيد كرد: امام زمان ‌(عج) خط قرمز ماست و نبايد از وجود مقدسش براي رسيدن به اهداف سياسي استفاده شود.

وي اظهار كرد: ما بايد نسبت به مساله امام زمان ‌(عج) و بحث انتظار حساس باشيم و باعث شويم که اعتقادات مردم روز به روز نسبت به اين مسئله بيشتر شود.

مكارم شيرازي افزود: بايد روز به روز منتظر ظهور امام زمان ‌(عج) باشيم اما تعيين وقت به اعتقادات مردم بسيار ضربه مي‌زند.

اين مرجع تقليد با اشاره به توليدکنندگان سي‌دي مستند ظهور بسيار نزديک است، تصريح كرد: حالا افرادي با اطلاع‌ يا بي‌اطلاع دست به اين کار‌ها مي‌زنند و من نمي‌توانم قضاوتي در اين مورد داشته باشم. در بيرون از مملکت براي ضربه زدن به اعتقادات مسلمانان قرآن آتش مي‌زنند، در داخل کشور هم اينگونه با اعتقادات مردم بازي مي‌شود.

به گزارش خبرگزاری انتخاب به نقل از مركز خبر حوزه، اين مرجع تقليد تصريح کرد: اخباري به دست ما رسيده که سي‌دي دومي در همين مسير قرار است توليد شود که اميدواريم دستگاه قضايي مراقب اين مسايل باشد. رييس قوه قضاييه و دادستان کل کشور وظيفه‌شان اين است که اجازه ندهند اعتقادات ما که خط قرمز ماست آسيب ببيند و قطعا اگر برخورد مناسبي در اين خصوص صورت بگيرد جلوي اين کارها گرفته خواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
حسين
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۴
3
1
زنده باد مرجعيت شجاع و مدير ومدبر تا ما مردم حامي چنين علمايي باشيم اين كوته فكران ره به جايي نخواهند برد
ياعلي(ع)
آشنا
|
Germany
|
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۴
0
3
حضرت آیت الله سالهاست این کار انجام میگیرد از وجود مقدس تمامی ائمه (ع) استفاده سیاسی میشود جنابعالی راهی را نشان دهید که بشود جلوی اینکار را گرفت به هر حال شما بسیار درس خوانده اید و مطالعه فراوان دارید / اینکه بگوییم این کار میشود که درمان درد نیست = اگر بشود در جامعه اسلامی جلوی ریا راگرفت شاید بشود جلوی سوء استفاده را هم گرفت
محمود
|
Germany
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۵
0
3
آقای مکارم یازمان عقب هستند .یااین خبررا دیر به گوش آقارسانده اند.خواهش می کنم ازاین به بعدآقانسبت به این مسائل زود اعلام نظر کنند.د
نظرات بینندگان