arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۴۷۰۹
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۲۱ - ۱۴ آبان ۱۳۹۴
مقامات آمریکایی مدعی شدند:

احتمال دست داشتن خدمه فرودگاه شرم الشیخ در سقوط هواپیمای مسافری روسیه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 نتیجه تحقیقات مقامات آمریکایی درباره سقوط هواپیمای مسافری روسیه در صحرای سینای مصر، حاکی از آن است که احتمالاً خدمه تعمیر و سرویس فرودگاه «شرم الشیخ» مصر عامل انتقال پنهانی یک قطعه انفجاری به داخل هواپیما و در نتیجه سقوط آن باشند.

به گزارش پایگاه خبری عاروتض شوع، برابر اعلام شبکه «ام اس ان بی سی» آمریکا، مقامات آمریکایی همچنان بر این باورند که به احتمال زیاد یک بمب باعث انفجار این هواپیما شده و می گویند: با توجه به اینکه سوابق همه خدمه هوایی هواپیما و مسافران به دقت مورد بررسی قرار گرفته و هیچ یک از آنها ارتباطی با گروه های تروریستی یا افراطی نداشتند، این احتمال مطرح می شود که فرد دیگری که به این هواپیما دسترسی داشت، این بمب را در آن جاسازی کرده باشد.
بر اساس این گزارش، طبق گفته بسیاری از مسافرانی که پیش تر با این هواپیما سفر کرده بودند، تأمین امنیت این هواپیما، نمادین بوده و شرایط امنیتی آن بسیار وحشتناک بود.

با وجود آنکه شمار زیادی از کشورها پروازهای رفت و برگشت خود به شرم الشیخ را به حال تعلیق درآوردند، مقامات مصر و روسیه همچنان نسبت به گمانه زنی ها درباره دست داشتن تروریست ها در سقوط این هواپیما بی توجهی نشان می دهند.

سقوط هواپیمای مسافری روسیه در 9 آبان در صحرای سینای مصر، 242 کشته به جا گذاشت.
تحقیقات درباره علت سقوط این هواپیما همچنان ادامه دارد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان