arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۴۷۸۹
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۱ - ۱۵ آبان ۱۳۹۴

وزیر دفاع آمریکا: موظفیم گزینه نظامی درباره ایران را داشته باشیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به نقل از سی اس پن، اشتون کارتر – وزیر دفاع آمریکا -- در جلسه استماع کمیته نیروهای مسلح آمریکا با موضوع راهبرد نظامی آمریکا در خاورمیانه گفت: "برتری کیفی نظامی اسرائیل بر کشورهای منطقه خاورمیانه یکی از بخشهای مهم سیاست های ما در این منطقه است."

وی افزود: "من در دیدار با وزیر دفاع اسرائیل در واشنگتن درخصوص همین مسئله صحبت کردیم. یکی از مولفه های حمایت ما از اسرائیل و متحدانمان در حوزه خلیج فارس دقیقا حمایتهای نظامی است. باید توجه داشت که پس از توافق هسته ای ایران نیز همچنان گزینه نظامی مطرح است. ما موظف هستیم به این مسئله همچنان توجه داشته باشیم."
 
اشتون کارتر مدعی است: "رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا نیز همین مسئله را پیگیری می کند. درعین حال ما تلاش می کنیم با نفوذافکنی شرارت آمیز ایران در منطقه خاورمیانه بویژه این رویه علیه متحدان و دوستانمان در منطقه، مقابله کنیم. بسیاری از ابعاد اقدامات ما در منطقه دقیقا به همین مسئله مربوط می شود. فعالیتهای ما درباره ایران پس از توافق هسته ای، تغییر نکرده است. گزینه نظامی علیه ایران، حمایت از اسرائیل و حمایت از کشورهای حوزه خلیج فارس، کارهایی بلندمدت در مسیر پیگیری منافع ایالات متحده در حوزه خلیج فارس است و ما همچنان این کار را دنبال خواهیم کرد. روابط ما با اسرائیل در حوزه دفاعی بسیار نزدیک و مبتنی بر اعتماد است."
نظرات بینندگان