arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۴۸۰۴
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۲ - ۱۵ آبان ۱۳۹۴

سردار جلالی پیش از خطبه‌های نمازجمعه تهران:تهدیدات علیه ایران پس از برجام تغییر اساسی نکرده/با یک تشر رهبری برخی‌ها حساب و کتاب دستشان می‌آید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: تهدیدات علیه ما پس از برجام تغییر اساسی نکرده و دشمنی آمریکا نسبت به ما بی‌تغییر است.

سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور طی سخنانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه این هفته تهران با اشاره به سالروز پدافند غیرعامل در کشور، تهدید شناسی و دشمن شناسی را یکی از اهداف پدافند غیرعامل کشور دانست و گفت باید تغییر ماهیت و تهدید دشمن را تشخیص داده و راه حل‌های مناسبی برای مقابله با این تهدیدات پیدا کنیم.

وی، سرمایه‌ها و دارایی‌ها را دومین اصل پدافند غیرعامل دانست و افزود: پدافند غیرعامل کشور به تعبیر مقام معظم رهبری مصون سازی کشور در برابر تهدیدات است. بزرگترین‌ و ارزشمند‌ترین سرمایه‌های پدافند غیرعامل مردم و جمعیت هستند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور ادامه داد: سرمایه‌ها براثر تغییر تکنولوژی ممکن است تغییر ماهیت بدهند و برهمین اساس ما باید متناسب با آن تغییر در تهدید را بشناسیم و بدانیم تهدیدات پیش رو اکنون چه تهدیداتی هستند تا متناسب با آن رویکرد مناسب پدافند غیرعامل را پیدا کنیم.

سردار جلالی تضمین حصول آمادگی کشور در برابر تهدید را از خواسته‌های رهبر انقلاب از پدافند غیرعامل کشور دانست و اظهار داشت: بنابراین تدبیر همه ملت و دستگاه‌ها و زیرساخت‌ها باید در برابر هر تهدیدی آمادگی داشته باشند.

وی، پدافند غیرعامل را توسعه، تولید و حفظ اقتدار ملی دانست و با اشاره به نمایش شهرک‌های موشکی در کشور طی ماه‌های اخیر این اقدام را باعث ترس دشمنان و قوت قلب دوستان توصیف کرد و افزود: قطعاً شهرک‌های موشکی ما که در اعماق کوه‌ها و زیر زمین نشان داده می‌شود، نشان‌دهنده افزایش بازدارندگی کشور و وحشت دشمنان می‌شود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور برهمین اساس خاطرنشان کرد: سراسر سرزمین‌های اسلامی ما برای بخش‌های دفاع و سایر بخش‌ها تشکیل شده از مجموعه‌ای از این شهرک‌های موشکی، دفاعی و پدافندی و این یک حوزه و یک بخش از پدافند غیرعامل کشور است که به علت مباحث طبقه بندی شده تشخیص داده شد که می‌توان آن را ارائه داد.

سردار جلالی پدافند غیرعامل را مصون سازی مولفه‌های قدرت ملی و امنیت ملی کشور دانست و اظهار داشت: اگر اقتصاد، فرهنگ و سیاست و سیستم دفاعی ما مورد تهاجم قرار گرفت می‌توان با رویکرد پدافند غیرعامل نسبت به آن تهدیدات اقدام کنیم و اهداف خود را پیاده کنیم.

وی کاهش نقاط آسیب پذیر را از دیگر اهداف پدافند غیرعامل دانست و افزود: پدافند غیرعامل تضمین‌کننده تداوم کارکردهای ضروری کشور از جمله آب، برق، گاز، گرما و سرما است. به نوعی پدافند غیرعامل قدرت اداره کشور در شرایط بسیار اضطراری را دارد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان این مطلب که پدافند غیرعامل کشور قدرت بازدارندگی را افزایش می‌دهد و میل تهاجم دشمن را به افول می‌برد، تصریح کرد: پدافند غیرعامل با جابجا شدن جریان‌های سیاسی و دولت‌ها تغییری در آن ایجاد نمی‌شود. چرا که نگاهش ملی و با توجه به منافع حیاتی کشور تعریف شده است.

سردار جلالی با اشاره به رویکرد دشمن شناسی پدافند غیرعامل کشور اظهار داشت: باید تهدیدات را پایش و تجزیه و تحلیل کنیم، تغییر ماهیت‌ها و استراتژی‌ها را احصا کنیم که در این بین مقام معظم رهبری به عنوان دیده‌بان، کشتی‌بان و ناخدای کشتی در مواجهه با طوفان با هوشمندی و تدبیر تهدیدات را رصد کرده و جایی که لازم باشد به مسئولین و مردم تذکر می‌دهند و این بزرگترین نعمت برای کشورمان به حساب می‌آید.

وی برهمین اساس خاطرنشان کرد: امروز مشاهده می‌کنید که با یک تشر رهبری برخی‌ها حساب و کتاب دستشان می‌آید و کسانی که فکر اعمال قدرت از روی میز یا زیر میز علیه ایران را دارند رهبری با قدرت به آنها پاسخ می‌دهند ودر این راستا نیز فرموده‌اند که دوران بزن‌دررو تمام شده و کشور به هر تهدیدی پاسخ می‌دهد و این نگاه هوشمندانه مظهر قدرت نرم و سخت کشورمان است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با بیان این مطلب که رهبر انقلاب تهدیدات علیه کشور را مدیریت می‌کنند، تصریح کرد: معظم له تأکید داشته‌اند به این موضوع که تهدیدات علیه ما پس از برجام تغییر اساسی نکرده و دشمنی آمریکا نسبت به ما بی‌تغییر است و ما صرفاً در یک حوزه هسته‌ای تصمیم گرفتیم یک سری امتیازها را بدهیم و یک سری از امتیازات را بگیریم و این از مسیر مجاری قانونی عبور کرده و امروز محور عمل قرار گرفته است.

سردار جلالی با بیان این مطلب که دشمنی و تهدید آمریکا کما فی السابق است و به صراحت به دشمنی و رویکرد خصمانه خود ادامه می‌دهند، گفت: امروز آمریکا بزرگترین تهدید علیه کشورمان است. امروز آمریکایی‌ها تقسیم کار در بین همکارانشان انجام داده‌اند ما تهدیدات علیه آمریکا را پس از برجام نیز کمافی السابق خواهیم داشت و فقط ممکن است با رعایت شروط رهبری و مجلس در واقع قابلیت اجرا در حوزه برجام ایجاد شود و در یک مسئله با آنان توافق خواهیم داشت. رهبری معظم تأکید دارند که این برداشت سوء ایجاد نشود که دشمنی ما با آمریکا تمام شده و الآن در یک بازه‌ای از همکاری‌های نزدیک قرار داریم.

وی، ریشه تهدیدات آمریکا را از کارکردهای دشمنی آمریکا با ایران عنوان کرد و افزود: ارزش‌های اسلام ناب با لیبرال دموکراسی و سکولاریسم در تقابل است و هیچگاه این دو فرهنگ کنار هم قرار نخواهند گرفت. تقابل ما و آمریکا واضح است آنها به دنبال تسلط بر منافع مالی ما و به یغما بردن آنها هستند. آنها از الگو شدن ایران می‌ترسند و به دنبال تسلیم بلاشرط جمهوری اسلامی ایران هستند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه هیچ چیز بین ایران و آمریکا تغییر نکرده و هدف آنها همچنان حذف جریان انقلاب با محتوای اسلامی است، افزود: آمریکایی‌ها در مقابله با ایران بهانه‌های زیادی دارند یک روز بهانه آنها هسته‌ای است، روز دیگر موشکی و یک روز دیگر نیز حقوق بشر می‌شود و پس از آن به سمت جزایر سه گانه و صلح خاورمیانه خواهند رفت و امروز اگر مسئله هسته‌ای حل شود به دنبال بهانه‌های دیگرشان خواهند رفت.

به گفته سردار جلالی تهدیدات آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران دائم و ثابت بوده و خواهد بود.

وی با انتقاد از از برخی نگاه‌ها در داخل به آمریکا، افزود: کسانی که در کشور ما و براساس برداشت غلط و مغرضانه و خائنانه به دنبال توسعه دوستی و حذف روحیه استکبارستیزی ملت ایران هستند، بدانند که در راستای سیاست‌های آمریکای و استحاله‌گی و تئوریزه کردن این استحاله گام برمی‌دارند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل، توسعه شبکه‌های نخبگانی، دیپلماسی، اساتید دانشگاه و سینمایی را از اهداف دشمن در تعامل بیشتر در راستای نفوذ در کشور دانست و افزود: اینها حرکات مشکوک و خائنانه‌ای است که رهبر انقلاب آن را تشخیص دادند و هشدارهای لازم را نیز در این زمینه ارائه فرمودند که حرکت دشمن استحاله و نفوذ از درون است و این مسئله نباید با مسائل دیگر خلط شود و یا به فراموشی سپرده شود که ما به عنوان یک رویکرد در پدافند غیرعامل در برابر این نگاه به سمت دشمن شناسی حرکت می‌کنیم.

سردار جلالی خاطرنشان کرد: دشمن شناسی، پیروی از رهبری انقلاب، حضور در صحنه و ایجاد پدافند تخصصی در همه حوزه‌ها و عرصه‌ها را به عنوان راهکار برای مقابله با این تهدیدات توصیه می‌کنیم.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان