arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۴۸۱۶
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۳ - ۱۵ آبان ۱۳۹۴

توهین «شارلی ابدو» به قربانیان سقوط هواپیمای روسی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اقدام نشریه «شارلی ابدو» چاپ فرانسه در تصویر کردن کاریکاتوری قربانیان واقعه سقوط هواپیمای ایرباس 321 روسی در شمال جزیره سینا در مصر که شنبه گذشته رخ داد و 224 قربانی بر جای گذاشت، در روسیه بازتاب منفی داشته است.

در شرح کاریکاتور اول که اجساد در حال پرواز و قطعات هواپیما روی سر تروریست دیده می شود، نوشته شده است: نیروی هوایی روسیه به بمباران های خود شدت بخشیده است.

در کاریکاتور دوم نیز جمجمه ای بین قطعات هواپیما و اجساد به تصویر کشیده شده که درباره خطر پرواز با شرکت های هوایی ارزان قیمت روسیه صحبت و تاکید می کند که بهتر بود با «Air cocaine» پرواز می کردید که اشاره ای به جنجال مربوط به اتهام مربوط به «نیکولا سارکوزی» رییس جمهوری سابق فرانسه در باره قاچاق کوکائین است.

در مطلب توهین آمیز شارلی ابدو با زبان طنز هم نوشته شده است: داعشی ها هواپیمای روسی را سرنگون کردند، زیرا یگانه روش به دست آوردن 224 غذای رایگان بود.

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه نیز امروز (پنجشنبه) در این باره نوشت که تصاویر و مطالب شارلی ابدو در حالی که روسیه سوگوار قربانیان سقوط هواپیما است، وقیحانه می باشد.

«ایگور موروزوف» عضو کمیته امور بین المللی شورای فدراسیون مجلس علیای پارلمان روسیه هم کاریکاتور های منتشره در مجله فکاهی فرانسوی شارلی ابدو را کفر آمیز و توهین به یادبود قربانیان سقوط هواپیمای ایرباس روسی نامید.

موروزوف گفت: مسخره کردن فاجعه رخ داده در صحرای سینا قابل قبول نیست و اقدام سارلی ابدو حیرت آور است .

وی با اشاره به واقعه ژانویه سال 2015 در دفتر این مجله که مورد حمله دو مرد مسلح قرار گرفت و چند نفر کشته شدند گفت: برخی روزنامه نگاران خود چنین اقدامات خشونت باری را تحریک می کنند.

شارلی ابدو بیشترین سابقه را در ترسیم کاریکاتورهای توهین آمیز علیه ادیان توحیدی بویژه اسلامی و همچنین عقاید و باورهای ملت های آسیایی و آفریقایی بین نشریه های کاریکاتوری غربی دارد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان