arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۴۸۳۹
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۴ - ۱۵ آبان ۱۳۹۴

ورود نیروهای مردمی و ارتش یمن به ربوعه عربستان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نیروهای مردمی و ارتش یمن وارد شهر ربوعه در عسیر در جنوب عربستان شدند و تعدادی جنگ افزار ارتش عربستان را به آتش کشیدند.

 ستاد تبلیغات جنگ یمن یک  نوار ویدئویی از ورود نیروهای مردمی و ارتش یمن به شهر ربوعه در عسیر در جنوب عربستان پخش کرد.

ورود نیروهای یمنی به عسیر و عقب نشینی ارتش عربستان، نهایت وحشت آنان را از نیروهای یمنی نشان می دهد.


سرنگونی دو هواپیمای متجاوزان سعودی در یمن

منابع نظامی و امنیتی در یمن از سرنگونی دو فروند هواپیمای جنگی و شناسایی ائتلاف متجاوز سعودی در شمال و مرکز یمن خبر داد.

شبکه  المسیره نیز گزارش داد، یک منبع نظامی در استان صعده در شمال یمن گفت: یک فروند هواپیمای شناسایی و بدون سرنشین ائتلاف سعودی پنجشنبه شب در این استان سرنگون شد.


 شبکه  المسیره وابسته به گروه انصارالله هم  با تایید خبر سرنگونی هواپیمای بدون سرنشین عربستان ، اعلام کرد در ساعات آینده تصویر لاشه هواپیمای ساقط شده را پخش خواهدکرد.


یک منبع امنیتی در استان صنعا هم از سرنگونی یک فروند جنگنده متعلق به ائتلاف سعودی در جنوب صنعا  خبر داد.


این منبع تاکید کرد این هواپیما در حمله یگان ضد هوایی  ارتش و نیروهای انصارالله یمن بر فراز کوههای توالب در حومه شهر  بلادالروس در جنوب صنعا سرنگون شد.


این منبع تاکید کرد: هواپیمای ساقط  شده به احتمال زیاد از نوع اف 16 است و تحقیقات نیروهای  ارتش برای یافتن خلبان آن ادامه دارد.

همزمان ارتش و کمیته های مردمی یمن  دیشب حمله  مزدوران  سعودی به منطقه الضباب zabab در استان تعز را ناکام گذاشتند که بر اثر آن دهها تن از مزدوران به هلاکت رسیدند و یک کاروان از خودروهای زرهی و نظامی آنها منهدم شد.

نیروهای مشترک یمنی پایگاه نظامی العین الحاره را در جیزان موشک باران کردند و این پایگاه به آتش کشیده شد.



اعلام همبستگی علمای یمنی در برابر تجاوزات عربستان


علما و مبلغان دینی از مذاهب مختلف از سراسر یمن با برگزاری نشستی در صنعا، در برابر تجاوزات ائتلاف عربستان اعلام همبستگی کردند.


صنعا شاهد نشست گسترده علما و مبلغان دینی مذاهب مختلف از سراسر یمن بود. هدف از برگزاری این نشست، اتحاد و همبستگی در برابر تجاوزات ائتلاف عربستان به یمن اعلام شده بود.  شرکت کنندگان در این نشست بر حمایت قاطع از ارتش و کمیته های مردمی یمن در برابر متجاوزان تاکید کردند. علمای زیدی و نیز سنی در این نشست حضور داشتند. شماری از زنان مبلغ دینی نیز جزو شرکت کنندگان در نشست صنعا بودند. حمود السعیدی نماینده وزارت اوقاف و ارشاد یمن تاکید کرد ما مشکلات اقتصادی و معیشتی را تحمل می کنیم اما تن به تسلیم در برابر متجاوزان نمی دهیم و در برابر آنان می ایستیم. وی افزود چرا عربستان موشکهایی را که بر سر مردم بی گناه یمن می ریزد، به سمت اسرائیل هدف نمی گیرد. فواد ناجی عضو تجمع علمای یمن هم گفت یمن همه وجود ما است و آنرا به جبهه ای متحد در برابر تجاوزگران  تبدیل می کنیم. 


جبری ابراهیم از علمای یمن هم گفت ما با همه نظامیان، مجاهدان و آوارگان یمنی در برابر متجاوزان ابراز همبستگی و حمایت می کنیم. 




روسیه : عربستان اغلب مناطق مسکونی در یمن را هدف حمله قرار می دهد


سفیر روسیه در صنعا اعلام کرد جنگنده های ائتلاف سعودی اغلب مناطق مسکونی در یمن را بمباران می کنند.


ولادیمیر دیدوشکین گفت : « جنگنده های سعودی می گویند پایگاههای نظامی و مواضع جنبش انصار الله را هدف می گیرند اما متاسفانه اغلب به مناطق مسکونی به ویژه خانه های شهروندان حامی جنبش انصار الله یا هواداران علی عبدالله صالح رئیس جمهوری سابق یمن حمله می کنند.»


وی افزود بیشترین ضربه در حملات عربستان به غیر نظامیان یمنی وارد می شود.


براساس اعلام دفتر کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد ، از زمان تشدید ناآرامی ها در یمن بیش از دو هزار و 600 غیر نظامی کشته و بیش از پنج هزار نفر دیگر زخمی شده اند.



منبع: العالم
نظرات بینندگان