arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۴۸۴۴
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۴ - ۱۵ آبان ۱۳۹۴

قیمت نفت افزایش یافت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 قیمت جهانی نفت پس از کاهش 2 درصدی در جلسه گذشته در معاملات امروز 18 سنت افزایش داشت و به 48 دلار و 16 سنت در هر بشکه رسید.

 به نقل از رویترز، در حالی که تحلیلگران می گویند فزونی عرضه نفت و تقویت ارزش دلار همچنان بر بازار انرژی سایه خواهد افکند، قیمت نفت پس از کاهش 2 درصدی در جلسه گذشته، امروز اندکی افزایش یافت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا با 26 سنت افزایش به 45 دلار و 46 سنت رسید. قیمت نفت برنت نیز 18 سنت افزایش داشت و به 48 دلار و 16 سنت رسید.

اما این افزایش ها پس از کاهش شدید قیمت در روز گذشته اتفاق افتاد که ناشی از افزایش حجم ذخایر نفت خام آمریکا بود. تحلیلگران گفتند فزونی عرضه همچنان بازار نفت را تحت فشار قرار خواهد داد.

موسسه تحقیقاتی بی ام آی، یکی از موسسات وابسته به گروه اعتبار سنجی فیچ گفت: «با توجه به بالا بودن تولید نفت تولید کنندگان اصلی، کاهش تولید نفت شیل آمریکا برای برقراری توازن در بازار مواجه با مازاد عرضه در 2 سال آینده کافی نخواهد بود.»

این موسسه افزود: «آمریکا، روسیه و اوپک در مجموعا بیش از 50 درصد نفت جهان را تولید می کنند و تولید این تولید کنندگان در سال 2015 به رغم تضعیف تولید در آمریکا، افزایش یافته است.»
بانک سرمایه گذاری نیتیکسیس فرانسه اعلام کرد، « اخیرا نشانه های کمی مشاهده کرده که نشان دهنده تغییر روند در بازارهای نفت است... تا جایی که فزونی عرضه در بازار  باقی است، قیمت نفت تحت فشار باقی خواهد ماند.»

تقویت ارزش دلار نیز یک عامل کاهشی در بازارهای کالا است زیرا موجب می شود واردات برای کشورهایی که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند گران تر شود.

ارزش دلار از اوایل ماه اکتبر تاکنون در مقابل سبد ارزهای معتبر جهانی حدود 5 درصد افزایش یافته است، زیرا بازارها انتظار دارند فدرال رزرو آمریکا اولین بانک مرکزی ای باشد که بعد از بحران مالی 2009/2008 نرخ بهره را افزایش می دهد.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان