arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۴۸۴۵
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۴ - ۱۵ آبان ۱۳۹۴

طولانی‌ترین اعتصاب تاریخ لوفت‌هانزا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 ظاهرا گفتگوهای اتحادیه کارگری مهمانداران آلمان و شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا بر سر دستمزد و حقوق بازنشستگی بی نتیجه بوده و از امروز بعد از ظهر اعتصاب هشت روزه خدمه پروازی لوفت‌هانزا آغاز می‌شود.

به نقل از روزنامه اتریشی "استاندارد"، ظاهرا زمان سپری شده برای رفع اختلافات بر سر دستمزدها بی نتیجه بوده و مجددا در شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزای آلمان اعتصاب برگزار می شود.

از آنجایی که مذاکرات بر سر دستمزد و حقوق بازنشستگی با شکست مواجه شده و توافقی در این راستا ایجاد نشده است بعد از اعتصاب خلبانان حالا خدمه پروازی شرکت لوفت‌هانزا کار خود را تعطیل کرده و اعتصاب می کنند.

بر اساس اطلاعات اتحادیه کارگری صنفی مهمانداران آلمان موسوم به " یوفو" در فرانکفورت، خدمه پرواز لوفت‌هانزا اعتصاب خود را بعد از ظهر جمعه در فرودگاه فرانکفورت و دوسلدورف آغاز می کنند.

خدمه پرواز این فرودگاه ها از ساعت 14 به وقت محلی توقف کاری خود را آغاز می کنند. فرودگاه مونیخ به دلیل پایان تعطیلات پاییز در بایرن تا روز یکشنبه از این اعتصاب ها معاف خواهد بود. بقیه جزئیات در روزهای آینده اطلاع رسانی می شود.

ظاهرا شرکت لوفت هانزا می خواهد بعد از ظهر امروز برنامه ویژه ای از لغو پروازهای خود را اعلام کند.

رئیس اتحادیه کارگری صنفی مهامانداران آلمان موسوم به " یوفو" اعلام کرد که همه مسافران لوفت‌هانزا باید انتظار لغو پروازهای خود را در این دوره کوتاه مدت داشته باشند. ما یک اعتصاب هشت روزه را تا جمعه هفته آینده داریم. اینکه چه تعداد اسنثناء در این میان وجود خواهد داشت بستگی به تصمیم و رفتار شرکت لوفت هانزا دارد.

رئیس این اتحادیه آلمان اعلام کرد برای اینکه این اعتصاب ها متوقف شود یک پیشنهاد ملموس و مشخص لازم است. کارکنان ما درباره از طرز رفتار و تاکتیک مذاکرات شرکت لوفت هانزا خشمگین و عصبانی هستند.

شرکت لوفت هانزا نیز انتقاد شدیدی به تصمیم ناگهانی خدمه پرواز خود وارد کرده است.

اگر اتحادیه کارگری "یوفو" این اعتصاب هشت روزه خود را بر اساس برنامه تا جمعه آینده عملی کند این می تواند طولانی ترین اعتصاب در تاریخ لوفت‌هانزا باشد. رکورد قبلی مربوط به بهار سال 2014 بود که خلبانان این شرکت به مدت سه روز عملیات های پروازی این شرکت هواپیمایی بزرگ آلمان را فلج کردند.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان