arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۴۹۱
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۴ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۰

کشف يکصد و شانزده جسد از يک گور دسته جمعي

منابع خبری از کشف دستکم یک صد و شانزده جسد از یک گور دسته جمعی در شمال مکزیک خبر می دهند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
منابع خبری از کشف دستکم یک صد و شانزده جسد از یک گور دسته جمعی در شمال مکزیک خبر می دهند.

به گزارش خبرگزاری انتخاب، ماریسلا مورالس دادستان کل مکزیک با تایید خبر کشف یک گور دسته جمعی در منطقه سن فرناندو ؛ تبهکاران و قاچاقچیان گروه موسوم به زتاس را عامل کشتار این افراد دانست.

منابع مطلع احتمال می دهند قربانیان این گور دسته جمعی احتمالا از افرادی بوده اند که حاضر به همکاری با تبهکاران زتاس نشده اند.

مقامات مکزیکی از احتمال افزایش شمار اجساد خبر می دهند.

این در حالیست که شمار قربانیان خشونتها و اقدامات جنایتکارانه تبهکاران و قاچاقچیان مواد مخدر از زمانی که فیلیپه کالدرون رئیس جمهور مکزیک در سال دو هزار و شش ، به ارتش برای مبارزه جدی با انها دستور داد ، به بیش از سی و هفت هزار تن رسیده است.

افزایش خشونت ها و کشتار مردم بی گناه در مکزیک توسط گروههای تبهکار ، نگرانی مقامات امریکایی و سرمایه گذاران بین المللی را که مکزیک را به عنوان قطب بزرگ گردشگری محسوب میکنند ، به همراه داشته است.

گروه زتاس مخوف ترین و بی رحم ترین کارتل مواد مخدر و تبهکاری در مکزیک محسوب می شود.

دادستان کل مکزیک از بازداشت هفده تن در این خصوص خبر داد و تاکید کرد بازجویی از این افراد اغاز شده است.

ماریسلا مورالس افزود: افراد بازداشت شده متهم به ربودن افراد ، اقدامات جنایتکارانه ، قتل ، زیرپا گذاشتن قانون از طریق حمل غیر قانونی سلاح و مواد منفجره و آزار مردم ؛ شده اند.

دادستان کل مکزیک ادامه داد: گور دسته جمعی کشف شده نزدیک به محلی است که پارسال هفتاد و دو مهاجر امریکای جنوبی در آن ، بدست تبهکاران گروه زتاس  کشته شدند.

فرماندار منطقه نیز بر ادامه حضور و تلاش نیروهای پلیس برای پاکسازی محل از شر تبهکاران و قاچاقچیان تاکید کرد.

در این میان ، جسد یک تبعه گواتمالایی نیز در میان اجساد این گور دسته جمعی به چشم می خورد.

تحلیلگران معتقدند افزایش نگران کننده خشونت ها و قاچاق مواد مخدر در مکزیک،  فیلیپه کالدرون رئیس جمهور و حزب محافظه کار حاکم مکزیک را برای دور بعدی انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده، تهدید می کند.

از سوی دیگر ادامه این روند بحران میان مکزیک و امریکا را تشدید کرده است.

دو کشور یکدیگر را به کم کاری در این خصوص متهم می کند تا جایی که ماه گذشته سفیر امریکا در مکزیک ، از سمت خود کناره گیری کرد.


نظرات بینندگان