arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۵۰۰
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۵ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۰

سوريه: جلوگيري ازانتقال زخميها کذب است

وزارت کشور سوریه در بیانیه ای ادعای رسانه های خارجی مبنی بر اینکه ماموران امنیتی از انتقال زخمی های حوادث شهرهای بانیاس و درعا به بیمارستان جلوگیری کردند ، نادرست دانست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزارت کشور سوریه در بیانیه ای ادعای رسانه های خارجی مبنی بر اینکه ماموران امنیتی از انتقال زخمی های حوادث شهرهای بانیاس و درعا به بیمارستان جلوگیری کردند ، نادرست دانست.

به گزارش خبرگزاری انتخاب؛ وزارت کشور سوریه در این بیانیه یادآور شد، در حوداث روز جمعه گذشته در درعا و روز یکشنبه در بانیاس، به ماموران امنیتی و پلیس دستور داده شد ، حتی اگر زخمی شدند، از سلاح استفاده نکنند. وزارت کشور در این بیانیه خاطرنشان کرد، در تیراندازی افراد مسلح 34 نفر از ماموران پلیس در درعا زخمی شدند و افراد مسلح مانع رسیدن امدادگران برای انتقال آنان به بیمارستان شدند.

در این بیانیه، وزارت کشور خاطرنشان کرد، افراد مسلح که در ورودی روستایی در حومه شهر درعا کمین کرده بودند، از تردد خودروهای امدادگر برای رساندن زخمیها به بیمارستان صنمین جلوگیری کردند و به همین دلیل زخمی ها به بیمارستان مرکزی در شهر سویدا منتقل شدند.

وزارت کشور افزود: شدت جراحت برخی زخمیها، جلوگیری افراد مسلح از انتقال آنان به بیمارستان و همچنین فاصله شهر درعا تا سویدا، موجب شد تا دو نفر از زخمیها در مسیر انتقال به بیمارستان فوت کنند.

 وزارت کشور در ادامه این بیانیه خاطرنشان کرد افراد مسلح در جاده طرطوس/ لاذقیه با کمین در نزدیکی شهر بانیاس، یگان در حال جابه جایی ارتش را هدف قرار دادند. در این بیانیه تصریح شد، آشوب طلبان پس تیراندازی به سوی خودروی ارتش ، از تردد خودرهای امدادی در این جاده جلوگیری کردند و این امر موجب شد تا در اثر خونریزی چند ساعته زخمی شدگان ، هفت نفر فوت شوند ، ضمن اینکه دو نفر بلافاصله پس از تیراندازی کشته شدند.
نظرات بینندگان