arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۵۱۱۲
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۲۱ - ۱۶ آبان ۱۳۹۴

اعتصاب 500 پرواز لوفتهانزا را لغو کرد / آلمان فلج می شود؟!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شرکت هواپیمایی لوفتهانزا روز شنبه بیش از 500 پرواز خود را به دلیل اعتصاب خدمه پرواز لغو کرد.

پروازهای داخلی و اروپایی ورودی و خروجی از فرانکفورت و دوسلدورف بیشترین میزان لغو پرواز  را داشتند.

لوفتهانزا طی بیانیه‌ای اعلام کرد که این شرکت حداکثر تلاش خود را خواهد کرد تا این اعتصاب حداقل تاثیرات را داشته باشد و به مسافران هر چه سریعتر وضعیت پروازشان را اطلاع دهد. به همین دلیل لوفتهانزا از تمامی مسافران می‌خواهد تا وضعیت پرواز خود را کنترل کنند.

این اعتصاب بر زیرمجموعه‌های لوفتهانزا نظیر "جرمن وینگز"، "ایر دولومیتی"، "سوئیس"، "یورو وینگز"، بروکسل ایرلاینز" و "آسترین ایرلاینز" تاثیری نگذاشته است.

اتحادیه کارگری صنفی مهامانداران آلمان موسوم به " یوفو" که در هواپیماهای ایرباس A320 و بوئینگ 737 فعالیت می‌کردند از ساعت 6 صبح امروز به مدت 17 ساعت اعتصاب خود را آغاز کردند.

این اتحادیه اعتصاب خود را از دیروز آغاز کرده بود اما موج نخست لغو شدن 10 درصد پروازهای لوفتهانزا که 3 هزار پرواز برنامه ریزی شده در روز است از امروز آغاز شد.

انتظار می‌رود این اعتصاب تا یک هفته ادامه یابد و در حالی که از فرودگاه دوسلدورف آغاز شده، به دیگر فرودگاه‌ها منتقل شود.

خدمه پرواز خطوط هوایی لوفتهانزا روز گذشته در فرانکفورت آلمان با شمع و پلاکاردهایی درباره افزایش حقوق تظاهرات کردند.

اتحادیه کارگری صنفی مهامانداران آلمان موسوم به " یوفو" در تلاش است تا پرداخت‌های دوره گذار 19 هزار عضو خود را در صورتی که زودتر از موعد بازنشسته شوند تضمین نماید.

رئیس اتحادیه کارگری صنفی مهامانداران آلمان اعلام کرد که همه مسافران لوفت‌هانزا باید انتظار لغو پروازهای خود را در این دوره کوتاه مدت داشته باشند. ما یک اعتصاب هشت روزه را تا جمعه هفته آینده داریم. اینکه چه تعداد اسنثناء در این میان وجود خواهد داشت بستگی به تصمیم و رفتار شرکت لوفت هانزا دارد.

رئیس این اتحادیه آلمان اعلام کرد برای اینکه این اعتصاب ها متوقف شود یک پیشنهاد ملموس و مشخص لازم است. کارکنان ما درباره از طرز رفتار و تاکتیک مذاکرات شرکت لوفت هانزا خشمگین و عصبانی هستند.

شرکت لوفت هانزا نیز انتقاد شدیدی به تصمیم ناگهانی خدمه پرواز خود وارد کرده است.

اگر اتحادیه کارگری "یوفو" این اعتصاب هشت روزه خود را بر اساس برنامه تا جمعه آینده عملی کند این می تواند طولانی ترین اعتصاب در تاریخ لوفت‌هانزا باشد. رکورد قبلی مربوط به بهار سال 2014 بود که خلبانان این شرکت به مدت سه روز عملیات های پروازی این شرکت هواپیمایی بزرگ آلمان را فلج کردند.

منبع: تسنیم
برچسب ها: اتحادیه ، اعتصاب ، خدمه ، پرواز
نظرات بینندگان