arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۵۱۹۲
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۵ - ۱۷ آبان ۱۳۹۴

لس آنجلس تایمز : سیاست پوتین در مقابله با داعش تغییر نکرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 یک روزنامه مشهور آمریکایی نوشت: شاید برخی فکر کنند پس از سقوط هواپیمای مسافربری روسیه در صحرای سینا، ولادیمیر پوتین در برنامه مسکو برای مقابله با گروه تروریستی داعش تجدیدنظر کند ولی تحلیلگران بر این باورند که این مساله بعید به نظر می‌رسد.

به نقل از روزنامه لس آنجلس تایمز، در حالی که تحلیلگران اطلاعاتی غرب معتقدند که تروریسم عامل اصلی سقوط هواپیمای مسافربری ایرباس ای 321 در صحرای سینا است، برخی تصور می‌کنند که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در برنامه عملیاتی خود برای مقابله با گروه تروریستی داعش تجدید نظر می‌کند ولی چنین انتظاری ظاهرا بعید خواهد بود.

سیاست خارجی 15 سال گذشته پوتین نشان می‌دهد که وی نقش روسیه در مقابله با داعش در خاک سوریه را به جای آنکه کاهش دهد، تشدید خواهد کرد چرا که نگران افزایش اقدامات تلافی جویانه داعش علیه مسکو است. پوتین اکنون از حمایت گسترده ملی برخوردار است و قصد دارد روسیه را به جایگاه ابرقدرت بزرگ جهانی که در زمان شوروی سابق آن را در اختیار داشت، بازگرداند.

تحلیلگران کرملین بر این باورند که پوتین احتمالا موضعی تزلزل ناپذیر در برابر داعش خواهد داشت. گروه تروریستی داعش بیش از نیمی از خاک سوریه را تصرف کرده و بخش‌های زیادی از سرزمین‌های عراق را نیز اشغال کرده است.

تصمیم پوتین برای ارسال تجهیزات نظامی به سوریه را می‌توان یک اقدام دفاعی یا پیشگیرانه ارزیابی کرد. اکنون بسیاری از تحلیلگران معتقدند که سقوط هواپیمای ایرباس روسیه بر فراز صحرای سینا یک اقدام تلافی جویانه از سوی تروریست‌های داعش است.

روسیه از اواخر سپتامبر تاکنون حملات هوایی گسترده‌ای را علیه تروریست‌های داعش آغاز کرده است. البته کشورهای غربی مدعی هستند که روسیه سایر گروه‌های شبه نظامی را نیز در سوریه هدف قرار داده است.

به اعتقاد تحلیلگران، پوتین تلاش‌های صورت گرفته به رهبری آمریکا برای نابودی داعش را تحقیر کرده و این مساله روسیه را ملزم خواهد کرد تا عملیاتی را که در سوریه آغاز کرده، به پایان برساند. پوتین به این باور رسیده است که اگر داعش بتواند دمشق را تصرف کند، وضعیت به طور کلی متفاوت خواهد شد و بار دیگر وضعیت افغانستان تکرار می‌شود.

برخی کارشناسان و تحلیلگران معتقدند که بنیادگرایی اسلامی موجب شد تا شوروی سابق در سال 1980 میلادی، خاک افغانستان را اشغال کند.

نظرسنجی اواخر اکتبر که توسط موسسه لوادا انجام شده نشان می‌دهد که 71 درصد مردم روسیه از نقش این کشور در جهان احساس غرور و افتخار می‌کنند. 82 درصد روس‌ها نیز بر این باورند که غرب سیاستی خصمانه را در قبال مسکو دنبال می‌کند.

شنبه گذشته یک فروند هواپیمای ایرباس ای 321 روسی با 217 مسافر و 7 خدمه در صحرای سینا سقوط کرد. این هواپیما از شهر شرم الشیخ به سوی سن پیترزبورگ در حال حرکت بود. همه سرنشینان این هواپیما از جمله 25 کودک در بزرگترین فاجعه هوایی در تاریخ روسیه و شوروی سابق جان باختند.

گروه تروریستی داعش لحظاتی پس از سقوط این هواپیما مدعی شد که این هواپیما را به تلافی حملات هوایی روسیه در خاک سوریه، سرنگون کرده است.
منبع: تسنیم
برچسب ها: سینا ، روزنامه ، صحرا ، مسکو
نظرات بینندگان