arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۵۲۰۷
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۵ - ۱۷ آبان ۱۳۹۴

جزئیات توافق جدید برقی ایران و آلمان/ خرید تضمینی برق به مدت 20سال برای یک آلمانی

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران همچنین از مذاکره با فاینانسورهای چینی به منظور احداث کارخانه‌های ساخت پنل خورشیدی خبر داد و افزود: علاوه بر این، با تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران آسیایی و اروپایی برای احداث نیروگاه‌های برق با اولویت برق بادی و خورشیدی در استان تهران انجام شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران جزئیات توافق جدید برقی ایران و آلمان را اعلام کرد.

جزئیات توافق جدید برقی ایران و آلمان/ خرید تضمینی برق به مدت 20سال برای یک آلمانی سید علی بربند در نشست خبری در تشریح توافق جدید برقی ایران با یک شرکت بزرگ آلمانی، گفت: براساس مذاکرات و توافق نهایی که با یک هلدینگ بزرگ آلمانی انجام شده، قرار است این هلدینگ حدود یکهزار و 250 مگاوات نیروگاه جدید خورشیدی در استان تهران و برخی از شهرهای ایران احداث کند.

وی با اعلام اینکه تمامی سرمایه‌گذاری به منظور ساخت این نیروگاه‌ جدید برق خورشیدی توسط شرکت آلمانی انجام می‌شود، تصریح کرد: قرار است تسهیلاتی همچون خرید تضمینی برق به مدت 20 سال و واگذاری زمین با اجاره بسیار پایین در اختیار این سرمایه‌گذار آلمانی قرار بگیرد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه تاکنون احداث بیش از 500 مگاوات نیروگاه برق خورشیدی در ملارد کرج، کهریزک و ورامین در استان تهران قطعی و نهایی شده است، اظهار داشت: با توافق انجام شده، ساخت اولین نیروگاه برق خورشیدی از اوایل سال 2016 میلادی آغاز و مطابق با برنامه زمان‌بندی تعریف شده، اولین واحد برق خورشیدی تا اردیبهشت ماه سال آینده در مدار بهره‌برداری قرار می گیرد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران با یادآوری اینکه پیش‌بینی می‌شود با لغو تحریم‌ها و بهبود فضای کسب و کار، مصرف برق در سطح شهرک‌های صنعتی و کارخانه‌های استان تهران و البرز با افزایش قابل توجهی همراه شود، بیان کرد: قصد داریم با انجام سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی و احداث نیروگاه‌های جدید برق خورشیدی، بادی، زباله‌سوز و ساخت نیروگاه‌های مقیاس کوچک و تولید پراکنده، ظرفیت تولید برق در استان تهران را برای سال‌های اول پساتحریم افزایش دهیم.

بربند با یادآوری اینکه در کنار واگذاری ساخت نیروگاه‌های جدید خورشیدی توسط هلدینگ آلمانی، مذاکراتی به منظور ساخت حدود 200 مگاوات نیروگاه تولید پراکنده و مقیاس کوچک توسط سرمایه‌گذاران بخش خصوصی انجام شده است، تاکید کرد: پیش‌بینی می‌شود با مدیریت مصرف برق در بخش خانگی و تجاری و احداث نیروگاه‌های جدید در استان تهران، از اعمال خاموشی‌های گسترده در دوران پساتحریم جلوگیری شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران همچنین از مذاکره با فاینانسورهای چینی به منظور احداث کارخانه‌های ساخت پنل خورشیدی خبر داد و افزود: علاوه بر این، با تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران آسیایی و اروپایی برای احداث نیروگاه‌های برق با اولویت برق بادی و خورشیدی در استان تهران انجام شده است.

این مقام مسئول همچنین از کاهش 5 درصدی تلفات در سطح شبکه‌ توزیع برق استان تهران در طول یک سال گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: هم‌اکنون میزان تلفات برق به کمتر از 13 درصد کاهش یافته است که تلاش می‌کنیم میزان تلفات انرژی را تا 10 درصد کاهش دهیم.

منبع: مهر
نظرات بینندگان