arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۵۲۴۳
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۷ - ۱۷ آبان ۱۳۹۴

آیت‌الله علم‌الهدی: مقام معظم رهبری ‌با هوشمندی ‌تهدید برجام ‌را به ‌فرصت ‌تبدیل کردند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آیت‌الله سید احمد علم‌‌الهدی عصر امروز در مراسم سالروز شهادت امام سجاد(ع) در مسجد العلی اظهار کرد: شهادت امام سجاد(ع) اقتضا می‌کند تا سیره سیاسی این حضرت مورد بررسی قرار گیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های امام سجاد(ع) تبدیل تهدید به فرصت است، تصریح کرد: اصولا تهدید برای یک جامعه دینی، تجهیزات، حمایت جهانی و قدرت دشمن نیست بلکه مردم آن جامعه یک تهدید محسوب می‌شوند چراکه اگر جامعه دینی به سمت لذت و خوش‌گذرانی برود خود می‌تواند دین را در آن جامعه از بین ببرد.

وی بزرگ‌ترین تهدید یک جامعه دینی را توجه مردم به مسائل مالی و فعالیت‌های لذت‌بخش دانست و افزود: امام سجاد(ع) این تهدید را عاملی که سبب زشت شدن جامعه می‌شود عنوان کردند چراکه مردم در آن جامعه دچار رفاه‌زدگی می‌شوند و به دین توجهی نمی‌کنند.

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه واقعه عاشورا به علت شهوت و لذت دنیوی مردم مدینه رخ داد، تاکید کرد: خداوند در قرآن کریم این امت را امت وسطی نامید چراکه هیچ ملت و امتی با اهل‌بیت(ع) آنگونه که مردم مدینه رفتار کردند، نبود.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه مردم مدینه به آموزش و نواختن موسیقی بسیار علاقه‌مند بودند، خاطرنشان کرد: امام سجاد(ع) از این تهدید به عنوان یک فرصت استفاده کردند به طوری که با جمع کردن گروهی از جوانان به تلاوت قرآن پرداختند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری نیز با هوشمندی کامل، تهدید برجام  را به عنوان یک فرصت در جامعه تبدیل کردند، بیان کرد: این امر سبب شد تا ملت ایران در 13 آبان سال جاری استکبارستیزی را فریاد و دشمنان را غافلگیر کنند چراکه برخی از آنها معتقد بودند تا 15 سال پس از تایید برجام در ایران فریاد استکبارستیزی شنیده نمی‌شود.

وی یادآور شد: امام عصر(عج) با ظهور خود عدالت در این جامعه را گسترش می‌دهند و جایگزین ظلم می‌کنند چراکه در آن زمان مردم جامعه تشنه عدالت هستند و این خود یکی از راهبردهای سیاسی مهم امام زمان(عج) مطرح می‌شود.

منبع: فارس
برچسب ها: خبرگان ، برجام ، رفاه زدگی
نظرات بینندگان