arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۵۴۰
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۱ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۰

برلوسکنی در انتخابات شرکت نمی کند

برلوسکنی وزیر جوان دادگستری ایتالیا را به عنوان جانشین احتمالی خود معرفی کرد؛ او شخصی است که تلاش ها برای متوقف شدن محاکمه برلوسکنی به علت رشوه خواری را در پارلمان هدایت کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سیلویو برلوسکنی، نخست وزیر ایتالیا اعلام کرد در انتخابات آینده شرکت نخواهد کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری انتخاب به نقل از روزنامه گاردین، برلوسکنی وزیر جوان دادگستری ایتالیا را به عنوان جانشین احتمالی خود معرفی کرد؛ او شخصی است که تلاش ها برای متوقف شدن محاکمه برلوسکنی به علت رشوه خواری را در پارلمان هدایت کرده است.

نخست وزیر هفتاد و چهارساله ایتالیا که سه شنبه شب با گروهی از خبرنگاران صحبت می کرد، فاش کرد در انتخابات عمومی بعدی که در سال دو هزار و سیزده برگزار می شود، شرکت نخواهد کرد.

وی تصریح کرد آنجلینو آلفانو وزیر سیسیلی چهل ساله او در دادگستری، شخصی است که می تواند اعتماد حزب او را به خود جلب کند. آلفانو دیروز بر تصویب لایحه ای نظارت داشت که به زعم منتقدان برای رهانیدن نخست وزیر از محاکمه و اجرای عدالت تنظیم شده بود.

تصویب این لایحه حدود چهارده هزار محاکمه دیگر را نیز منتفی می کند.

برلوسکنی و هوادارانش از این اقدام پارلمان ایتالیا حمایت کردند. برلوسکنی با اتهامات مالی و اخلاقی متعددی روبرو است.

یکی از اتهامات او این است که به مشاور حقوقی سابق خود ششصد هزار دلار داده است تا از شهادت در دادگاه خودداری کند زیرا در این صورت احتمال محکوم شدن او وجود داشت. وی به برگزاری جشن هایی با حضور حدود صد زن جوان و نیز داشتن ارتباطات نامشروع متهم است.

او این اتهامات بی اساس می خواند.
نظرات بینندگان