arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۵۴۲۵
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۶ - ۱۸ آبان ۱۳۹۴

همه کارت‌های اعتباری 10 میلیون تومانی نیست/ مدت اعتبار قابل تمدید است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون فناوری اطلاعات بانک مرکزی اعلام کرد: مدت اعتبار کارت‌های 10 میلیون تومانی که در اختیار مردم قرار می‌گیرد قابل تمدید است.

ناصر حکیمی با حضور در میزگردی که امروز در محل نمایشگاه مطبوعاتو خبرگزاری‌ها برگزار شد به ارائه توضیحاتی در خصوص تسهیلات در نظر گرفته شده برای خرید محصولات داخلی خبر داد و گفت: فلسفه ارائه کارت اعتباری در واقع دادن حق انتخاب به مصرف‌کننده است. طی دهه‌های گذشته معمولا روال به این شکل بود که تسهیلات به تولیدکنندگان واگذار می شد اما مدتی است با ارائه این طرح تصمیم گرفته شده که بخشی از تسهیلات در نظر گرفته شده به سمت مصرف‌کننده واگذار شود تا از این طریق شاهد رونق‌بخشی اقتصادی باشیم.

وی همچنین متذکر شد: کارت‌هایی که قرار است در اختیار مردم قرار گیرد در فازهای مختلف ارائه می شود و قرار بر آن است که در فاز اول برای جلوگیری از ازدحام و آشفتگی با دستگاه‌های مختلف دولتی هماهنگی‌هایی انجام بگیرد تا در اولین مرحله واگذاری این تسهیلات به کارمندان آنها باشد.

حکیمی ادامه داد: برای واگذاری این کارت‌ها ابتدا از سوی سازما‌ن‌های مربوطه تعداد درخواست‌های مربوطه مشخص شده و در مرحله بعدی با جمع‌آوری کلیه درخواست‌ها رقم نهایی به بانک‌های عامل اعلام می‌شود و در نهایت از طریق این بانک‌ها تسهیلات مربوطه در اختیار افراد قرار می‌گیرد.

او با تاکید بر اینکه برای دریافت این تسهیلات مردم به هیچ عنوان نباید به بانک‌ها مراجعه کنند، گفت: نکته دیگری که باید به آن توجه کرد این است اگر در این زمینه تقاضا وجود داشته باشد پس از گذشت یک سال همچنان قابلیت این موضوع وجود دارد که دوره واگذاری این کارت‌ها تمدید شود.

وی در خصوص نحوه بازپرداخت تسهیلات دریافت شده هم اعلام کرد: در حال حاضر سه راهکار برای بازپرداخت این تسهیلات در نظر گرفته شده است که اولین آنها بدین شکل است که در صورت آمادگی دستگاه‌ها رقم قسط‌ها بر روی فیش حقوقی کارمندان اعمال شود.

وی راهکار دوم را کسر این مبلغ از حسابی که حقوق افراد به آن واریز می‌شود دانست و طراحی قبض‌های صورت حساب را سومین راهکار در نظر گرفته شده در این زمینه اعلام کرد.

حکیمی در عین حال متذکر شد: نکته دیگر آنکه این کارت‌ها قابلیت گردشی دارند و به عنوان مثال اگر اعتبار آنها 5 میلیون تومان باشد پس از آنکه فرد از مبلغ اقساط خود چند قسط را پرداخت کرد آن رقم بار دیگر به کارت فرد منتقل شده و موجودی کارت او افزایش پیدا می‌کند.

او در عین حال تاکید کرد: نکته مهم در خصوص کارت‌های 10 میلیون تومانی خرید کالا آن است که قرار نیست تمام کارت‌هایی که در اختیار افراد قرار گیرد به مبلغ 10 میلیون تومان باشد بلکه بسته به گواهی کسر از حقوقی که از سوی دستگاه‌ها صادر می‌شود رقم‌های مختلفی برای این کارت‌ها در نظر گرفته می‌شود که سقف این رقم 10 میلیون تومان خواهد بود.

وی درباره اینکه چقدر احتمال استقبال مردم از این کارت‌ها وجود دارد، گفت: در دنیا این نوع کارت‌ها حدود 35 درصد سهم بازار را در اختیار دارد به عبارت دیگر کارت اعتباری در تمام دنیا محصول جذاب است و دلیلی هم ندارد که در کشور ما موفق نباشد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان