arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۵۴۲۹
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۶ - ۱۸ آبان ۱۳۹۴

باج اسرائیل به فلسطینی‌ها برای کاستن از ناآرامی‌ها

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

همزمان با اوج گرفتن ناآرامی‌ها در اراضی فلسطینی و تلاش صهیونیست‌ها برای آرام کردن بحران اخیر، مقامات امنیتی افشا کردند که رژیم صهیونیستی قصد دارد شهر جدیدی برای تشکیلات خودگردان در کرانه باختری بسازد تا به‌زعم خود با ایجاد اشتغال برای فلسطینی‌ها، از اعتراض آنها بکاهد.

به گزارش پایگاه خبری «عاروتص شوع»، مقامات امنیتی به خبرگزاری «واللا» گفتند دستگاه امنیتی تحت این فرضیه که پول بیشتر موج خشونت را در کرانه باختری متوقف می‌کند، پیشنهاد داده‌اند شهری تاسیس شود تا هزاران شغل جدید برای فلسطینی‌ها ایجاد شود و اقتصاد آنها بهبود بیابد.

اما منابع امنیتی از تایید این خبر که آیا «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل قصد دارد تا طی دیدار خود با «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا این طرح را با او در میان گذارد یا خیر، خودداری کردند.

بر اساس این گزارش، تشکیلات خودگردان در سال‌های اخیر خواستار ساخت شهری در کنار شهر روابی است که میان نابلوس و رام‌الله قرار دارد.

عاروتص شوع نوشت، با توجه به عدم ساخت‌وساز یهودیان در کرانه باختری و در میانه توقف خاموش شهرک‌سازی، این افشاگری بسیار تعجب‌آور است.

حدود یک ماه و نیم قبل، روزنامه لبنانی الخبار با افشا سند رسمی از دیدار مقامات ارشد اسرائیلی و تشکیلات خودگردان گزارش داد، رژیم صهیونیستی ابراز تمایل کرده تا دو شهر جدید برای تشکیلات خودگردان در کرانه باختری در کنار شهر روابی بسازد.

این خبر در آن زمان تکذیب نشد و اعلام شد این امر پیشنهاد فلسطینی‌ها بوده که تحت بررسی قرار دارد و هنوز تایید نشده است.

منبع: فارس
نظرات بینندگان