arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۵۴۶۵
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۹ - ۱۸ آبان ۱۳۹۴

واکنش مولاوردی به خبر فروش نوزادان در تهران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون زنان و خانواده ریاست جمهوری درباره خبر فروش نوزادان توسط مادران معتاد و کارتن خواب در تهران واکنش نشان داد.

 شهیندخت مولاوردی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با حضور در غرفه این خبرگزاری درباره آخرین سیاستگذاریهای حوزه زنان و خانواده توضیح داد.

آنچه در پی می خوانید گپ و گفت کوتاه ما با مسئول اصلی حوزه زنان در دولت است.

در روزهای اخیر عنوان شده که در برخی از بیمارستانهای تهران، نوزادان مادران معتاد و خیابان‌خواب، به قیمتهای نازل فروخته می شود. در این باره پیگیری کرده اید؟

ما غیر رسمی این اخبار را شنیده بودیم و الان نیز از طرف یکی از اعضای شورای شهر این موضوع مطرح شده و ناجا هم اعلام کرده که مسئله را پیگیری می کند. ما نیز پیگیر این موضوع هستم تا در صورت صحت خبر اقدامات خود را انجام دهیم.

چه اقداماتی می شود کرد تا وضع زنان آسیب دیده از این بدتر نشود؟

باید ببینیم صحت و سقم این خبر چگونه است. در صورت تایید صحت مطلب، در این باره اطلاع رسانی می شود.

به جز اقدامات مقطعی و برنامه های کوتاه مدت، برنامه موثر و درازمدت دولت در حوزه ارتقای وضعیت زنان کشور در چه وضعیتی قرار دارد؟

ما در حال حاضر درگیر برنامه ششم هستیم و تلاش داریم برنامه توسعه متوازن را برای زنان سراسر کشور دنبال می کنیم. رویکرد ما رفتن به سوی توسعه متوازن زنها در سراسر استانها و نقاط کشور است. متاسفانه علی رغم ۵ برنامه توسعه محور در کشور، هنوز شاهدیم تعادل و توازن لازم در بخشهای مختلف برنامه های توسعه ای اتفاق نیفتاده است. لذا زمانی که پس از بررسی های خود به این نتیجه رسیدیم توسعه متوازن در حوزه زنان در کشور محقق نشده و برنامه دولت نیز این است که این اتفاق بیفتد، بر همین اساس تحقق عدالت جنسیتی و تعادل جنسیتی را در برنامه ششم توسعه دنبال می کنیم که پس از تدوین و تصویب این سیاستها، اطلاع رسانی مقتضی صورت می گیرد.

در نمایشگاه مطبوعات با طیفی از رسانه ها مواجهیم که در حوزه خانواده و به صورت تخصصی بعضا در حوزه زنان مشغول فعالیت هستند. آیا دولت و به خصوص معاونت امور زنان، سیاستی برای حمایت از این طیف نشریات دارند؟

تعدادی از نشریاتی توسط زنان راه اندازی شده و فعالیتشان را شروع کرده اند که جای خوشحالی دارد. تعدادی از نشریاتی که به صورت عمومی منتشر می شود و در این رسانه های عمومی به مسایل زنان هم می پردازد، کم نیستند. طبعا هر چه تعداد این قبیل رسانه ها افزایش یابد تاثیرگذاری خود را در ترویج و کسب جایگاه شایسته و بایسته زنان و مسایل و موضوعاتی که نیازمند به توجه و جلب حساسیتهای لازم است، باعث پویایی جامعه زنان می شود و معاونت نیز از این رسانه ها استقبال می کند. در صورت لزوم نیز با هماهنگی بین بخشی و مدیریت ظرفیتهای موجود می توان درباره این رسانه ها نیز حمایتهای مختلف را جلب کرد.

شما در نمایشگاه ساعات زیادی را به گفتگو با خبرنگاران و اهالی رسانه پرداختید، تعداد معدودی از رسانه ها هم حضور نیافتند، برداشت شما از این موضوع چیست؟

آنها انتخاب خودشان بوده و خواستند به این شکل مشارکت خود را نشان دهند. نمایشگاه هم به نظرم در مقایسه با سالهای گذشته از نظر کمی و کیفی پیشرفت خوبی داشته و امیدواریم این نمایشگاه به ارتقای جایگاه رسانه و مطبوعات در توسعه و پیشرفت جامعه کمک کند.


نظرات بینندگان