arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۵۶۱۴
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۴ - ۱۹ آبان ۱۳۹۴

اسکی با طعم ریسک!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پیست اسکی توچال چهارشنبه هفته جاری به صورت آزمایشی مورد بهره‎برداری قرار می‎گیرد. این درحالی است که ممکن است در این یک هفته بنا به دلایلی از جمله غیر ایمن بودن دستگاه ها حوادثی رخ دهد.

 پیست اسکی توچال چهارشنبه هفته جاری به صورت آزمایشی مورد بهره‎برداری قرار می‎گیرد. بهره برداری که مشخص نیست بر چه اساسی و با چه معیاری اجازه بازشدن آزمایشی به پیستی را می دهد که ممکن است هنوز تجهیزاتش خیلی آماده نباشد. اگر هم آماده بودن تجهیزات مورد تایید است صحبت از یک هفته آزمایش پیست منطقی به نظر نمی رسد.

بازگشایی آزمایشی توچال در شرایطی که هنوز هیچ اطمینانی به آن نیست یک هفته پر ریسک برای مهمترین پیست اسکی پایتخت و اسکی بازان رقم می زند. اگر هدف فدراسیون اسکی آزمون و خطا با جان مردم است این شیوه منسوخ شده و غیر قابل قبول است.

اساسا بازگشایی آزمایشی یک محل عمومی با جامعه مخاطب زیاد ریسک زیادی دارد. صرف نظر از اتفاقاتی که ممکن است در این یک هفته برای اسکی بازان بیفتد این امکان وجود دارد که اتفاقا برعکس در این یک هفته حادثه ای رخ ندهد و مثلا در روز نهم درست وقتی که فدراسیون اسکی تاییدیه خودش را هم صادر کرد و پیست باز شد اتفاقی تلخ تجربه شود.

تاییدیه پیست اسکی توچال توسط فدراسیون اسکی صادر می شود. نهادی که در مواقع بروز حوادث خود را از لیست مقصران خارج می کند و این پیست ها را شخصی و زیر نظر دستگاه های دیگر از جمله شرکت تجهیز و توسعه و بنیاد مستضعفان و .. می داند. 

به نظر می رسد یکبار برای همیشه باید تکلیف همه چیز مشخص شود. یا فدراسیون اسکی متولی پیست های اسکی هست و علاوه بر تاییدیه بروز هر اتفاق و حادثه در این پیستها را عهده دار شود و یا اینکه پیست های اسکی زیر نظر یک ارگان دیگر با مسئولیت کامل همان ارگان فعالیت کنند.

شاید آن زمان حتی اگر حادثه ای هم رخ دهد هر یک تقصیر را بر گردن دیگری نیندازد و فدراسیون بگوید مسئول پیست و مسئول پیست بگوید شرکت خصوصی x  و شرکت خصوصی هم توپ را دوباره به زمین فدراسیونی بیندازد که روزها پیش تاییدیه گشایش پیست را داده بود.

منبع: مهر
نظرات بینندگان