arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۵۶۴۴
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۷ - ۱۹ آبان ۱۳۹۴

آب‌گرفتگی معابر در شیراز

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شدت بارندگی‌ها در برخی نقاط استان فارس به ویژه شهر شیراز موجب سرازیر شدن حجم آب‌های اضافی کانال‌های درون شهری به خیابان‌های اطراف شده است.

براساس مشاهدات خبرنگار این خبرگزاری آبگرفتگی معابر به واسطه شدت گرفتن بارندگی‌ها در نقاط مختلف استان به ویژه شهر شیراز مشهود است.

به دلیل آبگرفتگی، حجم ترافیک در سطح شهر افزایش پیدا کرده و نقاطی از معابر اصلی و فرعی شیراز نیز به دلیل پر شدن حجم کانال‌ها و جوی‌های انتقال آب سطحی با آب‌گرفتگی مواجه شده است. در تقاطع‌های مختلف شیراز شاهد افزایش حجم ترافیک هستیم و در اکثر تقاطع‌ها نیروهای راهور حضوری کمرنگ دارند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس نیز در جمع خبرنگاران اعلام کرد: با توجه به افزایش حجم بارندگی، مسیرهای کنارگذر رودخانه خشک در شیراز با هدف ایمنی بیشتر و به‌دلیل احتمال آب‌گرفتگی، مسدود شده است.

حسن‌ فیاض‌پور از شهروندان شیرازی درخواست کرد که برای تردد در مسیرهای شرق به غرب و بالعکس، از مسیرهای معابر اصلی استفاده کنند.

وی با تاکید بر آمادگی کامل اعضای ستاد بحران استان فارس، گفت: آمادگی لازم برای انتقال اضطراری حدود 250 خانوار ساکن در مناطق سلطان‌آباد و کوشکک، واقع در جنوب و جنوب شرقی شیراز، وجود دارد.

فیاض‌پور با تصریح اینکه تا این لحظه، وقوع سیل در هیچ نقطه‌ای از فارس گزارش نشده است، خاطرنشان کرد: در مناطق کوشکک و سلطان‌آباد که در نقطه انتهایی رودخانه خشک و مسیر آب‌های جاری قرار دارند، پیش‌بینی‌های لازم برای جلوگیری از وارد شدن خسارت، انجام شده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی زیر نظر ستاد مدیریت بحران فارس در حالت آماده باش کامل برای جلوگیری از وارد شدن خسارت‌های ناشی از شدت بارندگی‌ها در نقاط مختلف استان هستند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: تردد ، معابر ، سیل ، رودخانه
نظرات بینندگان