arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۵۶۴۹
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۷ - ۱۹ آبان ۱۳۹۴

وکیل بابک زنجانی: بحث شیخ حشر مساله حاشیه ای است/به وقت مقتضی در برابر اتهامات وارده دفاع خواهم کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وکیل بابک زنجانی گفت: حتی اگر ادعاهای موکلم مبنی بر وجود شیخ حشر محال باشد، صحت ادعاها مبنی بر نبود این شیخ هیچ تاثیری بر اثبات بزه انتسابی موکل ندارد.


رسول کوهپایه زاده ، افزود: امروز در جلسه دادگاه بحثی مطرح شد و از موکلم خواستند تا فردی موسوم به شیخ حشر که ضامن وام 15 میلیارد یورویی آقای زنجانی بود، را در دادگاه حاضر کنند که باید بگویم حتی اگر فرض محال وجود خارجی این شیخ صحت نداشته باشد، این قضیه هیچ تاثیری بر اثبات بزه انتسابی موکلم ندارد.

وکیل بابک زنجانی اظهار کرد: نماینده دادستان امروز مواردی را در دادگاه مطرح کردند که همان کیفرخواست قبلا قرائت شده بود و بنده به وقت مقتضی در برابر این اتهامات وارده دفاع خواهم کرد.

کوهپایه زاده افزود: اما بحث شیخ حشر که دو روز است در دادگاه مطرح شده، مسائل حاشیه ای است و تاثیری در اثبات جرم انتسابی موکلم ندارد.

وکیل بابک زنجانی حرف های امروز نماینده دادستان را مغایر با قانون آیین دادرسی کیفری دانست و گفت: نماینده دادستان مطالب از قبل گفته شده را مجددا در جلسه دادگاه امروز مطرح کرد؛ در حالی که این موضوع مغایر با قانون آیین دادرسی کیفری است.

وی درخصوص اینکه بابک زنجانی تاکنون چند صفحه از دفاعیات 200 صفحه ای خود را قرائت کرده است، گفت: با توجه به اینکه در جلسه امروز آقای تورک معاون دادستان و همچنین نماینده دادستان صحبت کردند، موکلم شاید 10 صفحه از دفاعیات خود را قرائت نکرده باشد و فکر می کنم روند قرائت دفاعیات همچنان ادامه داشته باشد.

 تا کنون هفت جلسه دادگاه به ترتیب در تاریخ های 11، 12 و 13 مهر، 9، 10 ، 18 و 19 آبان در شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی به صورت علنی برگزار شد.

رضا نجفی نماینده دادستان در سه جلسه اول کیفرخواست 238 صفحه ای سه متهم پرونده نفتی را قرائت کرد و از جلسه چهارم قرائت دفاعیات بابک زنجانی نسبت به اتهامات مطرح شده در کیفرخواست آغاز شد که این روند هنوز ادامه دارد و متهم تا کنون حدود 70 صفحه از دفاعیات 200 صفحه ای خود را قرائت کرده است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان