arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۵۷۰۷
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۲۱ - ۱۹ آبان ۱۳۹۴

برنامه «جیمز باندی» اندونزی برای فرار نکردن زندانیان محکوم به اعدام؛ استفاده از تمساح!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آژانس مبارزه با مواد مخدر اندونزی قصد دارد زندانی در یک جزیره بسازد و از تمساح ها به عنوان نگهبان استفاده کند، به نظر می رسد این کار پس از دیدن فیلم جیمز باند به ذهن مسئلان اندونزی رسیده است.

بودی واسسو، رئیس آژانس مبارزه با مواد مخدر، که برای پیدا کردن محل مناسب زندان، از جزایر مختلف اندونزی بازدید می کند، می گوید: هدف این است که حیوانات از زندان محافظت کنند.

او به یک رسانه ای اندونزی گفت: ما تا جایی که بتوانیم در آنجا تمساح قرار می دهیم، من به دنبال وحشی ترین نوع تمساح خواهم رفت. چون کروکودیل ها رشوه نمی گیرند، گزینه های بهتر از آدم ها برای نگهبانی زندان هستند. شما نمی توانید به تمساح ها رشوه بدهید، شما نمی توانید آنها را قانع کنید که زندانیان فرار کنند.

اما در فیلم 007 راجر مور نشان داد که تمساح ها سرعت کمی دارند او با استفاده از تمساح ها به عنوان یک سنگ از جزیره فرار کرد.

البته این برنامه دولت اندونزی هنوز در مراحل اولیه است، هنوز نه مکان آن زندان و نه زمان باز شدن آن مشخص است.

اندوزی هم اکنون سخت ترین قوانین مبارزه با مواد مخدر را دارد؛ یکی از قوانین تیرباران قاچاقچیان است. چندی پیش و پس از تیرباران 7 قاچاقچی، سر و صدای زیادی در نقاط مختلف دنیا بلند شد. دو نفر از این محکومان، استرالیایی بودند.

ولی رئیس جمهور اندوزی می گوید چون کشور در شرایط " اضطرار ملی" است و استفاده مواد مخدر در این کشور روبه افزایش است همه قاچاقچیان باید کشته شوند.

سخنگوی آژانس مبارزه با مواد مخدر اندونزی تایید کرد که برنامه ای برای ساختن زندانی مخصوص به قاچاقچیان دارند.

او همچنین گفت آن ها در حال صحبت با وزارت دادگستری در رابطه با این موضوع هستند.

منبع: گاردین/ 10 نوامبر 2015/ ترجمه: نیو صدر

نظرات بینندگان