arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۵۷۴۸
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۰۹ - ۲۰ آبان ۱۳۹۴

قطب سوم پتروشیمی مجوز زیست محیطی گرفت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سازمان حفاظت محیط زیست پس از بررسی های کارشناسی در سطوح مختلف، به طرح‌های مستقر در شهرک پتروشیمی مکران مجوز زیست محیطی داد.پ
شهرک پتروشیمی مکران در زمینی بالغ بر 1200 هکتار در اراضی پیکره هشتم صنایع سنگین منطقه آزاد چابهار در حال احداث است.

این شهرک پیرو مصوبه هیات دولت مبنی بر ایجاد قطب سوم پتروشیمی ایران در شهرستان چابهار شامل 17 مجتمع بالادستی پتروشیمی و حدود 30 طرح پایین دستی در حوزه پتروشیمی است.

سازمان حفاظت محیط زیست پس از بررسی ها و برگزاری جلسات مختلف در سطوح مختلف کارشناسی، به طرح‌های مستقر در شهرک مجوز زیست محیطی داده است.

مدیر HSEQ شرکت توسعه نگین مکران در گفتگو با تابناک اقتصادی ضمن اعلام موضوع فوق بیان داشت: از آنجا که مقرر است شهرک در سه فاز به بهره برداری برسد، مجوز واحدها نیز در چند مرحله اخذ خواهد شد.

وی گفت: در موضوع خاک به دلیل تمهیداتی که در حوزه مدیریت پسماند و پساب‌ها به‌کار گرفته خواهد شد اساسا موضوع آلودگی خاک را نداریم. در بحث هوا نیز طبق مطالعات صورت گرفته و مدل‌سازی انتشار آلاینده های هوا تا شعاع 50 کیلومتری شهرک، در حدنهایی فعالیت شهرک نیز تمام استانداردهای ملی رعایت خواهد شد.

این مقام مسئول بیان کرد که آب ورودی به شهرک، صرفا جهت خنک کردن برخی تاسیسات مورد استفاده قرار می گیرد و سیستم تصفیه خانه شرکت به گونه ای طراحی شده است که هیچ گونه دفع هیدروکربن و پساب به خارج شهرک نخواهیم داشت.
منبع: تابناک
نظرات بینندگان